ylvalill
Trådstartare
För ett par år sedan var det väldigt mycket diskussioner kring "gummiskor" till hästar. Det fanns dock diverse problem med dessa, de var tunga och tjocka och de höll inte så länge som vanliga skor. Jag antar dock att utvecklingen av denna typen av skor har gått framåt något sen dess och undrar därför om det är någon som har "färska" erfarenheter av hästgummiskor?
Anledningen till att jag undrar är framför allt att jag har en häst som har haft (har???) ledproblem och som dessutom ganska ofta rids på relativt hårt underlag. Jag är därför på jakt efter något som kan ge lite stötdämpning och därmed vara lite skonsammare för lederna. Hovslagaren föreslog gummisulor men det blir väl rätt så instängt för hoven?
Tacksam för alla tips!
Anledningen till att jag undrar är framför allt att jag har en häst som har haft (har???) ledproblem och som dessutom ganska ofta rids på relativt hårt underlag. Jag är därför på jakt efter något som kan ge lite stötdämpning och därmed vara lite skonsammare för lederna. Hovslagaren föreslog gummisulor men det blir väl rätt så instängt för hoven?
Tacksam för alla tips!