Gummiplattor

Z

zahleka

Hej,

Är det någon som vet om Mountain horse´s nya stötupptagande gummiplattor till stigbyglarna är något att ha? Precis som alla andra vill ju även jag ha flexride-stigbyglar men min studentekonomi säger att det får läggas på "vill ha-listan" :crazy: . Så i väntan på dem funderar jag på om dessa gummiplattor för 89:- kan vara något att ha. Någon som har provat dem och ridit lite längre med dem?

Sv: Gummiplattor

Jag har provat o tyckte inte om dem. Eftersom de är tjockare längst fram på stigbygeln så blev trampytan i djupet bara ca 1 cm kändes det som. Man trampade inte på hela plattan. Möjligt att de är bättre på en stigbygel med "vippbar" fotplatta.
Jag fick ont i fötterna på en 15km runda (inte så långt).
// Linda

Sv: Gummiplattor

Jag har provat o tyckte inte om dem. Eftersom de är tjockare längst fram på stigbygeln så blev trampytan i djupet bara ca 1 cm kändes det som. Man trampade inte på hela plattan. Möjligt att de är bättre på en stigbygel med "vippbar" fotplatta.
Jag fick ont i fötterna på en 15km runda (inte så långt).
// Linda

Det var ju skrutt då....:( 15 km är ju inte vidare värst långt och klarar de inte ens av det så är det ju inte så mycket och ha.

Ingen som har positiva erfarenheter av dessa plattor?

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
930
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 787
Senast: mamman
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 000
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka