Gummimatta/halmbädd

M

mingi

Vi har precis byggt ett nytt stall i uteboxmodell till våra hästar. (8 boxar + lösdrift). Planen var att lägga in gummimattor i alla boxarna och sedan ha halm ovanpå. Men sedan började vi fundera om halmen suger upp tillräckligt bra eller om man ändå måste ha typ bädd för att det ska bli bra och då känns det nästan som om vitsen med gummimattor försvinner.
Tänkte oxå att halmbädd ger ju en del värme på vintern men även gummimattorna ska väl isolera lite från underlaget.
Nån som har provat eller har några tips?

Sv: Gummimatta/halmbädd

Ska man ha gummimattor i boxarna är det nog bäst med spån. Då sugs pissen upp. Med halm på gummimattor så blir det nog bara svårmockat.

Sv: Gummimatta/halmbädd

Bädd behöver du inte ha på gummimatta, men ett sugande strö, så jag säger som CK, glöm halmen och sikta på spån eller torv.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: tanten
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 378
Senast: Ridinglady
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 229
Senast: Lars L
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 220
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka