Gum Ball...

Sv: Gum Ball...

Du är duktig :-)
Låt mig bara få ändra ditt ordval, hon var den största odrägligaste pissmärr jag nånsin träffat. Inte bara normalt divig och vrång som bara ston blir utan beräknande och falsk oxå.Släptte inte förbi nån i gången och delade ut riktiga kosparkar till dem som försökte ta sig förbi.Hon hade varit bra som målvakt :-)
Mig hatade hon som pesten, mest för att jag hade en hund som hon hatade ännu mer men ibland under en period så skrittade jag hene under sadel och det var det bästa hon visste hela världen så när jag kom bärandes på en sadel så slutade hon hugga och hota mig genom boxgallret och jag kunde sätta på henne grimma och ta ut en fjäskande Nealy på gången, sadla och rida ut och hon var söt snäll och rar. Jag fick ta av henne sadeln och dusha henne och sätta in henne i boxen efteråt och på den tiden det tog att hänga in sadeln i selkammaren så förvandlades hon till ett människorätande monster igen..... :D
Men springa kunde hon :-)

Lite åt det hållet var Mack Action också....passade det inte damen så fick hon lov att vara i fred.....Men kände hon för att vara trevlig så var hon det också....men det gick inte att släppa in henne i boxen och ta ut henne igen om det var fel "tid"..

Dom brukar ha humör dom bra märrarna...... :devil:

Sv: Re: Gum Ball...

Den "sletna halvmillen" skrev jag med glimten i ögat. Hoppas du förstod det

Mack Action Ås träffade jag som tvååring i två veckor under min praktik, då var hon en raring, men det är klart, då jämnförde man med Monster of Speed och han var allt hans namn påstår fast när ingen såg på kunde han gosa...

Jag vill oxå vara med och förstå om den sletna halv millen,och H.B:s
5millar :rofl: :p :rofl: :angel: :D :eek: :cool:

Det var en annan tråd.... Martha är glad och stolt över sin häst som i runda slängar travat in en halv mille. Dessvärre tyckte "Fio" att travare är värdelösa som hästar och skrev "sleten halvmille". Det var ingenting att komma med enligt henne.

I samma vevea påstod hon också att hennes hästar hade vunnit ihop 5 mille var...på fälttävlan...

Martha får rätta mig om jag har fel..

tala gärna om var smielysarna är också....he,he

Jodå jag var med i den tråden,min tränare fick heta,barntränaren..... :D

Smieliesarna blev liksom bara........... :cool:

Under rutan du skriver svaren står en ruta "Gå till avancerad" dit kan du gå eller så klickar du upp nedanför till vänster där det står Smileies är PÅ...där kan du skriva i vilekn smiley du villa ha...typ rofl mellan 2 : :rofl:

För er som ev har undrat så är obduktionen klar sedan en tid. Bara jag som slarvat emd att uppdatera.... :o

Orsaken var en propp i hjärnan.

Alltid skönt att veta vad som var fel.
Gum Ball var en väldigt fin häst.......synd att han är borta :(

// Suzanne, som inte kan skryta över en enda miljonär....än ;)

brukar alltid obducera dödsfall om inte orsaken är solklar.Kan ju vara bra att veta till en annan gång OM olyckan skulle vara framme.
Som i det här fallet. Gick ju snabbt att utesluta att det skulle vara något smittsamt tex.
eftersom det också handlar om avelshingstar i en del fall är det ofta ganska viktigt att veta orsaken.

Oj jag tror att du missförstod mig! Intressant var nog det ord jag sökte när jag skrev... Jag är nästan lite morbid och har ibland väldigt lust att själv få vara med och undersöka... Jag älskade våra lektioner när vi hade dissektion... Och en hel häst skulle vara jätteintressant!
Jag satte kul inom situations tecken för så himla roligt är det ju inte att ens behöva fundera på vad som är fel...

Nej,nej. Jag missförstod inte :D
Bara förtydligade mig lite om att vi brukar skicka på obduktion just för att det är intressant att få veta vad som var fel.

Jättetråkigt med hästen!!! :(

Samtidigt skulle jag vilja tillföra att det är möjligt att häva blodproppar med vanligt aspirin. Det gäller dock att tillföra det snabbt (så att bestående hjärnskador inte uppstår) samt i lagom stor mängd (mängden skall anpassas efter vikten). Har själv haft en hund samt en kanin som fick proppar i hjärnan och som genom denna behandling blev så gott som helt återställda. Tyvärr är veterinärforskningen inom denna riktning begränsad, men det är viktigt att komma ihåg att en blodpropp inte behöver betyda döden (mycket värre är det med en hjärnblödning).

Vet att man kan ge tex magnecyl till hund..
Men när det gäller medicin till hästar överlåter jag det med varm hand till veterinären! :bow:

Ja, det låter troligt eftersom både aspirin och magnecyl innehåller acetylsalicylsyra.

Sen angående veterinär, givetvis skall man ALLTID kontakta en veterinär först (oavsett om det handlar om en kanin, hund eller häst). Vad jag menade med mitt inlägg var att det vid kontakt med veterinärer inte skadar om man är påläst (för, tyvärr, är inte veterinärer allvetande, de kan göra missbedömningar och misstag och därför känns det för mig som djurägare viktigt att inte lämna över allt ansvar på veterinären utan att själv aktiv delta i behandlingsprocessen).

Nu känner jag inte till något om bakgrundshistorien (förutom det som stod i tråden) och därför vill jag inte uttala mig om det enskilda fallet, men min personliga erfarenhet är att många veterinärer inte är så duktiga på fall som sorteras in under neurologi.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 271
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: cassina
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 287
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 056
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna