Gum Ball...

älgen

Trådstartare
har l'mnat detta livet och travat till trapalanda.
I fredags började han bete sig konstigt och hade svårt för att resa sig.
Under Lördagen blev han förlamad i vänstersidan och under söndagen fick vet komma och lätta plågorna för gott.

Han är nu skickad på obuduktion....

Någon som varit med om något liknande? Det är inget yttre trauma som orsakat det hela...

Så tråkigt!!!! :(
Har sett en hjärnblödningshäst men den var väldigt gammal(30) och detta verkar synnerligen märkligt.

Hur var symptomen på den då?
Inte för att det ger hingsten livet tillbaka, men kanske en referens på vad som var fel..

Ja,hästen hette Sandy,var en 30årig liten ridhäst,hade ett hundratals vinster o plac. i hoppning!
Det började,har jag för mig,att han svajade liksom med huvudet,kommer inte ihåg om han blev förlamad.
efter någon dag föll han ihop och fick som liknande epelepsi.Han avlivades då med avlivningsvätska. :(

Åh nej :( *bamsekram*

Var och hälsade på honom i en gigantisk hage hos Stig H, dagen efter han hade vunnit Elitloppet.
Rackarns tjusig var han då iaf :love: :love:

Va det du som skötte honom när han tävlade?El. som avelshingst?

Hört något om obd.?Om du skötte honom som tävl.häst så känner vi varandra......... :)

Nej, vi känner nog inte varandra. Har bara hand om "grabbarna" som umgås med damer=avel.
Har dock kört/ridit flertalet av dem. :love:

Kan troligtvis skryta med att jag suttit bakom flest miljoner åtminstånde här på Buke...

Så både Fio med sina 5 mille pållar och marthas "slitna halvmille" ligger i lä :D

Obuduktionen av kroppen är klar och där hittades inga fel. (Nu kan det bli otäckt) men huvudet är skickat till Uppsala för vidare undersökning. de ska även leta efter virus :(

Ja traven var det inget fel på!

Huvva vad läskigt att bara skicka iväg huvudet, jaja det är ju själen som ska vandra vidare inte kroppen :crazy:

Hm, suttit bakom flest miljoner....Få se, jag har suttit bakom MÅNGA.Ska vi tävla ;)
Kanske 10 som tjänat 1-2 miljoner, en som tjänat 7 tror jag och ett par tre stycken som tjänat kanske 3-4.
Avleshingstarna Mr Drew och Desser Night, vet ej vad de tjänat.
Lindah, som jobbat länge inom travet med MKT fina hästar. *sakna*

Sv: Gum Ball...

Nej, jag vill inte tävla. Jag har kört många fina hingstar som tjänat bra med pengar. Storloppsvinnare mm.m.

Mitt inlägg om att ha suttit bakom många miljoner var (även om det är sant) mest för att tala om vilka fina hästar jag träffat på och att Gum Ball var en av dem..

Sv: Re: Gum Ball...

Hmmmm, vad sägs om Fast Photo 800 000 DOLLAR, mack action ås, waterproof pellini, herr jägermeister, sen en hel kasse med "vanliga mijonärer".....

Sv: Re: Gum Ball...

Var inne o kollade på vilka jag haft( inte helt uppdaterad) men här KOMMER dom...( har inte fattat hur man får smileys än)

Herr Jägermeister

Mack Action Ås

Fast Photo

Nordin Hanover

Princess V.

Je T'aime Hornline (som var en oerhört kapabel häst och är idag aktuell som mor till Je T'aime Dream)

Sen har det ju varit en hel del miljonärer här som Gutsy Cast,Catwalk,Graciosa, Fire Pro,Trinity, Borga Spirit, Poetic Image, Yukon Brodde,Key to Fame,Magic Lightning, Princess Trotter, Mille Iron,Jademack Ås, Flambe F.H, Waterproof Pellini.......

Sv: Gum Ball...

Ojdå, du vinner. :-)
Men en kul grej, jag har faktiskt både kört och ridit Herr Jägermaisters mamma :-)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 271
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: cassina
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 287
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 056
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna