Är generellt glad i mkt färg och tycker gult är fint dock inte super härligt i Skåne på sommaren lr när det nu e rapsen blommar = rapsbagge ångest, som även andra i tråden varit inne på...
Men tack vare min trotsiga natur blev det så att jag ändå utmana mitt öde med rapsbaggarna, med en neon gul handväska i högstadiet, min första "fin väska" som jag älskade

och sen dess är jag å gult ändå goa kompisar ^^
Jag har haft ljust gula väggar i vardagsrummet i ett sommarhus, magiskt fint vid solnedgång, sådär varmt guldigt och härligt.
I trädgården är gult fint, finns så många fina gula blommor och jag tycker till skillnad från en del andra, tror jag, att rosa och gult passar mkt bra ihop.
Har flera klargula/gladgula plagg, har haft manikyrerade neongula naglar flera gånger och är just nu på jakt efter en ljusgul mysig stickad tröja ^^ Tycker jag själv passar bäst i ljusa och klargula nyanser av färgen men det händer att jag köper någon annan nyans, tex saffrans gul till andra i familjen som passar bättre i det. I Norge, där jag bor, säger man att Gult är kult (coolt), och jag håller med