Gult och rött förbjudet till fuxar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Harmonica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 891
Sv: Gult och rött förbjudet till fuxar!

Rött, gult, rosa, lila, ljusa gröna färger osv osv är det spyvarning på på fuxar! Dock tycker jag Golden Stripe filtar o liknande funkar superbra. Det beror på nyansen.

ääh, han verkar inte lida av det ;)
och det är bara på schabrak han har rosa för jag har inte hittat ngt rosa täcke än

Har vinrött på mn fux tycker hon passar i det. Sen oxå mörk mossgrön.
Vad tror ni om limegrönt??? Kan det vara nått att ha, med vita lindor till ;)

rött som i klarrött är ju rena skräcksynen på en fux.. :bump: men beroende lite på fuxnyans så kan vinrött vara helt rätt!! Svart funkar ju alltid på alla.. även mörkblå har jag för mig är snyggt...
Själv är jag helt såld för alla dessa babyblåa grejer till min pålle (vit inte fux) :banana: fast jag tror jag gick ett steg för långt när jag köpte ett regntäcke i den värsta ljusblåa nyanse :banana: tur att han e gillar å rulla sig :rofl:

mathil skrev:
Jag träffade en tjej från förra stallet idag som berättade att hon skulle köpa en ny häst. Så jag frågade vad hon skulle köpa för häst, hon visste inte riktigt med det skulle vara ett sto så hon kunde ha rosa saker! :rofl: Ska tilläggas att hon är helt fanatisk när det gäller rosa.

:banana: :banana: :banana:

hoppas för allas skull att hon fastnar för nåt annat än ett fuxsto då :rofl:

Hej å hå!..
har två fuxar,en med ljusman och röd kropp, som en haflinger, passar jätte bra i dom flesta färgerna. Men den andra rödfuxen som är typ blandning mellan rost och rött, ingen snyggfärg,men jaja..har inte hittat en ända färg som passar riktigt bra på honom.Den andra är skit söt i ljusblått.
hmf..rosa eller rött skulle ja aldrig sätta på honom. Tror nog grönt och blått är snyggast,men ändå inte sådär..Någon som har tips?

//ultrabeat

Förbjudet å förbjudet...
Det är väl upp till ägaren vad hästen ska ha på sig.
Senapsgult är snyggt till fuxar, å grönt.
Hörde att man inte ska ha gult på en skimmel däremot :smirk:

Ja :) Hennes nuvarande häst är brun. Jag tror inte att hon har något rosa täcke men annars har hon nog det mesta i rosa. Kanske inte finns rosa täcken

Om gult och rött är förbjudet på fuxar beror väl på vilken "nyans" fuxen har. En mörk fux kan säkert klä i både rött och gult. Sedan tycker inte jag att varken rött eller illgult passar någon häst särskilt bra, möljigtvis mörkbruna eller svarta.

De färger som jag kan tänka mig ha till min häst är marinblått, buteljgrönt, senapsgult, vinrött, ljusgrått, creme eller vitt. Tycker att det är klassiska hästfärger.

De hästar som kan tänkas passa i rosa tycker jag är fjordhästar eller isabeller. Den gyllene gula färgen som hästen har ihop med rosa kan bli ganska gulligt. :)

Som flera av de andra som svarat säger jag att det beror lite på. Senapsgult KAN funka på fux, min kille hade det på sig första gången jag provred och avskräckt blev jag inte ;)

Rött på honom däremot funkar nog inte alls eftersom han själv är så "röd" (färgen syns ju på bilden). Men så är ju röd också en hysterisk färg hehe

Vinrött på en ljusare fux kan nog var fint..! Och ljusgul/senap måste se ganska bra ut på svettfuxar! Gul i sån::smirk: ton är nog inte vidare fint på någon fuxaktig häst....

den som ens skulle försöka ta på min häst nåt i rött eller gult skulle åka på däng på en gång..
han är mörkfux, med mycket glans i pälsen, men han ska absolut inte ha nåt sånt på sig.. usch usch..
Han är jättefin i mossgrönt, beige, blått..
Men jag har då aldrig kommit på tanken att klä honom i brunt.. han är alldeles för röd för det tycker jag.. Grått är han också jättefin i, mörkgrått alltså..

Jag tycker det är supersvårt att hitta snygga färger till en fux... spec. min pålle...

Instämmer, på sommaren när den ljusa pälsen är framme är vinrött och riktigt klargult jättefint på min fux men nu skär sig allt utom svart, grått och blått :(

Jag har haft både rött och gult till fuxar!

Eftersom färgen fux inte bara består av en nyans så finns det ju fuxar som är mörkare, ljusare, mer oranga etc så jag tycker inte att man kan generalisera eftersom fuxar kan vara så olika och passa i så olika färger.

Jo, det finns rosa täcken bla, i Börjes katalogen...

Till min ljusbruna häst har jag grått, ljusblått, vitt och svart och det passar han utmärkt i...

:bump:

Vadå?! En röd grimma te.x har jag sett fuxar som haft. Tycker inte de är nå fel iaf

senapsgult och vinrött är ju assnyggt på fuxar. :)

Jag hade ett senapsgult schabrak på min fux, det var jättefint, passade honom. Har tyvärr inget kort att visa

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 039
Senast: Blyger
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10... 2
Svar
20
· Visningar
3 553
Senast: Roheryn
·
Hemmet Jag har bott högt upp hela mitt vuxna liv. Portkod, högt upp, säkerhetsdörr. Jag har därmed alltid känt mig väldigt trygg hemma. I... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 047
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka