Gulkropp ?

Bonett

Trådstartare
Har ett sto som gått på fribetäckning i tre månader, var i brunst när hon anlände till hingsten och blev betäckt under 5 dagar.
Har inte brunstat om och temperamentet "säger" dräktig, men blev nu kollad med UL och var ej dräktig och allt såg normalt ut förutom en gulkropp.

Jag fick inte svar på mina frågor av veterinären då denne var mycket stressad.
Ville veta om hon kan ha gått med denna gulkropp under hela sommaren och förhindrat ny brunst eller "tror" stoskrället att hon är dräktig?
 
Sv: Gulkropp ?

Det kan hon ha gjort. Eller så harhon nyligen brunstat.
Inte så lätt att veta efter bara en koll.
Är hingsthållaren helt säker på att hon inte blivit betäckt nåt mer under dessa tre månader?
 
Sv: Gulkropp ?

Nej helt säker var inte hingsthållaren, men stoet hade varit lite konstig tre veckor efter betäckning, då hade hon mycket svaga brunsttecken i ett par dagar då hon var lite intresserad av hingsten, men ingen ny betäckning då.

Men..detta sto har ofta visat en svag brunst ca tre veckor efter betäckning även när hon har varit dräktig.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 979
Senast: Karro-Lina
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 200
Senast: Masse
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 530
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp