Guldfasanerna

20240601_195929.jpg
 
Har du kommit fram till kön på dem eller är de fortfarande för små ?
Någon med erfarenhet skulle säkert kunna köna dem men jag kikar på dem och ändrar mig från dag till dag så jag tror jag väljer att inte gissa än. :D Ögonen ska till exempel ändra färg från brunt till blå/grå/silver på tupparna men alla mina har ju haft blåaktiga ögon från början tycker jag. De kanske inte ens blivit bruna än? Men vid typ sex veckor borde det vara väldigt tydligt!

De är precis tre veckor idag!
 
Nattat fasanerna. De var lite förvirrade för någon hade redan släckt lampan och jag väckte dem när jag kom förbi, men då fick de i alla fall ett kvällsmål med mat innan det blev mörkt igen. :) De fick även en liten snack av maskrosblad och persilja att picka på - imorgon tänkte jag ge dem lite kokt ägg. Allt är så intressant! :D
Jag har vågat mig på att börja gissa lite kön också. Tupparna får en kal liten fläck under ögat, som en tårdroppe ungefär... och jag troooor att Primrose är en tupp, Dandelion och Daffodil hönor, och Buttercup är ett mysterium. :heart
20240604_204406.jpg
 
Här är de och grejar på när jag cyklade förbi efter extrajobbet bara. :love: De fick lite maskrosblad och jag gav tillbaka deras gamla jordbad i hörnet. De blev jätteglada! Egentligen är det för litet men de verkar gilla den formen mer än skålen med höga väggar.
Ikväll ska de få smaka spenat och blåbär!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?
  • Skal/regnjacka för vandring.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp