Guldfasanerna

"But mommy, why does the bird look like a muppet?"
IMG_4229.webp

Jag har nu varit och pussat på pyttevaktlar, ankor och marsvin och fått lammkött med historia med mig hem. Vilken underbar tjej! Jag vet helt klart vart jag ska handla kött och annat numera. Fick även med mig ett pack med vackra ägg!
20240606_220714.webp

Om jag får tro på bildbevisen kommer det att bli värre. Särskilt tupparna går igenom en ganska gräslig period när de ändrar färg. :D
Tran-ungar är inte så snygga när de är tonåringar heller, ser ut som något bara en mor kan älska. 😇
Skulle beskriva en för en kompis och sa: "Jomen du vet hur RoadRunner ser ut när han precis blivit sprängd."
Exakt så! 🤣

Tran-ungar är inte så snygga när de är tonåringar heller, ser ut som något bara en mor kan älska. 😇
Skulle beskriva en för en kompis och sa: "Jomen du vet hur RoadRunner ser ut när han precis blivit sprängd."
Exakt så! 🤣
Mycket målande! :D

Jag kom för övrigt upp till jobbet imorse och upptäckte fasaner ÖVERALLT! Alla fyra var lösa i skjulet. :rofl: Pojkarna hade tydligen redan stoppat in dem flera gånger och sett till att stänga dörren. Det nya locket på lådan var visst lite för lätt och är nu nedtyngt med fyra plankor. Tur de är lätta att fånga igen! 😅

Nu går jag på semester och får föräldrabesök från Svea några dagar så tråden kanske inte uppdateras lika ofta (om jag kan hålla mig. :D ) men det kan ju bli spännande att se skillnaden efter några dagar tänker jag. Förutom att jag kanske ber om lite hjälp att filma hur snälla de är. Fasanerna alltså!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Klösmöbel
  • Valp 2025

Hästrelaterat

• Ponnydriven plog?
  • GastroGard