Guldfasanerna

Mina hönskläckningar ligger på 85-90 % tuppar och har gjort så i flera år. :meh: I de första 10 för i år så kan jag se en höna. :arghh: Sen har jag fått 4+ 7 i två nya kullar och där vet jag inte än.

Det är mkt fina kycklingar du har.:)
Jösses vilket jobb du måste ha att bli av med dem! Eller hamnar de i frysen?

Tack, det tycker jag också. <3

Jag hittade för övrigt en liten blåmes i inhägnade när jag kom upp ikväll. 💙
20240613_190208.webp

Jag har börjat lägga till "step up" när jag ber dem kliva upp på handen och de får vanligtvis en mjölmask som belöning, men det kan jag inte visa när jag har telefonen i handen.
Oavsett verkar det funka och Dandelion är som vanligt först i kön. Man blir inte av med hen. 😅

Första dagen ute! Inte det trevligaste vädret på morgonen men när solen kom fram på eftermiddagen fick de både sola och sandbada. 😊 Det är roligt att se att de inte är det minsta skygga i det större utrymmet heller! Man kan till och med trampa runt därinne.
Alla gästerna, särskilt medlemmarna på gymmet som kommer upp varje dag, var förtjusta över att det äntligen är liv i buren igen.

Idag visste de vad det handlade om så fort de kom ut! De var mycket mer aktiva och hittade på allsköns hyss. De har börjat sprinta lite random då och då - ibland bara en men oftast sätter den första igång de andra och det ser riktigt festligt ut. :D De är mycket uppskattade av alla besökare.
Primrose har lyckats skrubba näsan på något men jag såg inte att någon av de andra försökte picka på det, så nu när jag tog in dem till värmelådan i slutet på dagen släckte jag bara lyset. Det borde hålla dem lugna och låta det skorpa över under natten.
De har också nästan ätit upp en hel planta med timjan. 😅

Är de tuppar allihopa? Ja, jag dör av nyfikenhet här. :nailbiting: :D
Är det möjligt?:eek:
@Sel du vill väl ha hönor antar jag? eller är du ute efter prakten?
Är alla kvar? eller har jag missat nåt?

( tilläggas bör att jag har fått hönskycklingar normalt förut så ingen tror att det alltid bara varit typ tuppar)

Är det möjligt?:eek:
@Sel du vill väl ha hönor antar jag? eller är du ute efter prakten?
Är alla kvar? eller har jag missat nåt?

( tilläggas bör att jag har fått hönskycklingar normalt förut så ingen tror att det alltid bara varit typ tuppar)
Det spelar inte så stor roll så länge det inte bråkas. Vill jag ha fler fåglar är det lätt att få tag på ägg men då står man ju inför okända kön igen! 😅

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka