Guldfasanerna

Haha, vilken härlig närbild man fick på de nyfikna små! :D Och vad snabba de är - spring i benen och växer fort.
De är supersnabba! Lite synd för jag har låtit folk veta att de hemskt gärna får gå in och prata med dem under dagen och att det finns en godisburk framme så att de kan ge dem godbitar, men folk är så rädda för att öppna locket att det typ inte händer. 😅

Bara för det har jag varit och hälsat på människan som lånade ut värmelampan tidigare. Hon har både kinesiska "button quails" @Lyan och de större japanska, samt ett par nykläckta ankor.... och annat kul. Hon föder dessutom upp och slaktar sina egna får så jag har erbjudit mig att byta en älgstek mot valfri cut of lamb. :D
Täääänk att jag kommer att lämna över älgsteken samtidigt som hon kläcker nya små kinesiska vaktlar och jag får se kycklingarna. Vilket sammanträffande! :angel::D Jag hade verkligen ingen aning om att de var så otroligt små!

En tarantellvän donerar lite svart bambu till inhägnaden. <3
1717108496088.webp

Bara för det har jag varit och hälsat på människan som lånade ut värmelampan tidigare. Hon har både kinesiska "button quails" @Lyan och de större japanska, samt ett par nykläckta ankor.... och annat kul. Hon föder dessutom upp och slaktar sina egna får så jag har erbjudit mig att byta en älgstek mot valfri cut of lamb. :D
Täääänk att jag kommer att lämna över älgsteken samtidigt som hon kläcker nya små kinesiska vaktlar och jag får se kycklingarna. Vilket sammanträffande! :angel::D Jag hade verkligen ingen aning om att de var så otroligt små!
Förstår du nu varför jag tycker att dina fasaner är gigantiska 😅🤣 Jag lovar dig att du kommer dö av söthetschock när du ser kycklingarna 😍 Kläcker hon de kinesiska i kläckare också eller får mammorna ruva fram dem själva? De japanska är ju tyvärr ökända för att inte kunna ruva fram sina kycklingar, men kineserna brukar vara duktiga

Förstår du nu varför jag tycker att dina fasaner är gigantiska 😅🤣 Jag lovar dig att du kommer dö av söthetschock när du ser kycklingarna 😍 Kläcker hon de kinesiska i kläckare också eller får mammorna ruva fram dem själva? De japanska är ju tyvärr ökända för att inte kunna ruva fram sina kycklingar, men kineserna brukar vara duktiga
Googlade button quail. Herregud vad små! :nailbiting:

Haha, I guess! :D

Jag tror hon gör både och, men hon kläcker för försäljning så det bär sig kanske mer med inkubatorn. Så många olika färger också. <3

Det är så fint, så mjuk och tålmodig du är med dem ❤️ Ingen panik för att de flyger iväg lite, utan lika mjuk hantering hela tiden!
Åh, tack så mycket, vilken komplimang. Det kändes bra i hjärtat att läsa. <3 Jag vill ju absolut inte att de ska vara rädda för mig och de är skvättiga fåglar, så de får hellre landa och så går jag helt enkelt och hämtar dem istället för att de ska fladdra iväg någonstans och göra illa sig.
De flyger generellt inte för att komma bort ändå, utan bara för att de vill ha lite vind under vingarna och sitta på spännande saker. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka