Dum fråga, men kommer de kunna flyga?Har varit upp och nattat, och de fick ny jord! Lycka är ny jord tydligen - och att spana in telefonen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dum fråga, men kommer de kunna flyga?Har varit upp och nattat, och de fick ny jord! Lycka är ny jord tydligen - och att spana in telefonen.
Det kan de redan, tro mig. Men ja, guldfasaner flyger utmärkt.Dum fråga, men kommer de kunna flyga?
Haha, vilken härlig närbild man fick på de nyfikna små! Och vad snabba de är - spring i benen och växer fort.Har varit upp och nattat, och de fick ny jord! Lycka är ny jord tydligen - och att spana in telefonen.
De är supersnabba! Lite synd för jag har låtit folk veta att de hemskt gärna får gå in och prata med dem under dagen och att det finns en godisburk framme så att de kan ge dem godbitar, men folk är så rädda för att öppna locket att det typ inte händer.Haha, vilken härlig närbild man fick på de nyfikna små! Och vad snabba de är - spring i benen och växer fort.
De har jord att bada i, och för berikning. De kan sprätta och picka och gräva i den.Jord? Kan du berätta för en okunnig varför de ska/vill ha jord?
Förstår du nu varför jag tycker att dina fasaner är gigantiska Jag lovar dig att du kommer dö av söthetschock när du ser kycklingarna Kläcker hon de kinesiska i kläckare också eller får mammorna ruva fram dem själva? De japanska är ju tyvärr ökända för att inte kunna ruva fram sina kycklingar, men kineserna brukar vara duktigaBara för det har jag varit och hälsat på människan som lånade ut värmelampan tidigare. Hon har både kinesiska "button quails" @Lyan och de större japanska, samt ett par nykläckta ankor.... och annat kul. Hon föder dessutom upp och slaktar sina egna får så jag har erbjudit mig att byta en älgstek mot valfri cut of lamb.
Täääänk att jag kommer att lämna över älgsteken samtidigt som hon kläcker nya små kinesiska vaktlar och jag får se kycklingarna. Vilket sammanträffande! Jag hade verkligen ingen aning om att de var så otroligt små!
Googlade button quail. Herregud vad små!Förstår du nu varför jag tycker att dina fasaner är gigantiska Jag lovar dig att du kommer dö av söthetschock när du ser kycklingarna Kläcker hon de kinesiska i kläckare också eller får mammorna ruva fram dem själva? De japanska är ju tyvärr ökända för att inte kunna ruva fram sina kycklingar, men kineserna brukar vara duktiga
De är verkligen yttepytte men äggen är förvånande stora!Googlade button quail. Herregud vad små!
Men eller hur!Googlade button quail. Herregud vad små!
Haha, I guess!Förstår du nu varför jag tycker att dina fasaner är gigantiska Jag lovar dig att du kommer dö av söthetschock när du ser kycklingarna Kläcker hon de kinesiska i kläckare också eller får mammorna ruva fram dem själva? De japanska är ju tyvärr ökända för att inte kunna ruva fram sina kycklingar, men kineserna brukar vara duktiga
De är ju gigantiska nu! Och riktiga stjärtfjädrar, inga tufty bums där längreHar varit upp och nattat, och de fick ny jord! Lycka är ny jord tydligen - och att spana in telefonen.
Längre och längre stjärtar varje dag! Även hönorna får ju långa så det är härligt att se dem växa!De är ju gigantiska nu! Och riktiga stjärtfjädrar, inga tufty bums där längre
Det är så fint, så mjuk och tålmodig du är med dem Ingen panik för att de flyger iväg lite, utan lika mjuk hantering hela tiden!
Åh, tack så mycket, vilken komplimang. Det kändes bra i hjärtat att läsa. Jag vill ju absolut inte att de ska vara rädda för mig och de är skvättiga fåglar, så de får hellre landa och så går jag helt enkelt och hämtar dem istället för att de ska fladdra iväg någonstans och göra illa sig.Det är så fint, så mjuk och tålmodig du är med dem Ingen panik för att de flyger iväg lite, utan lika mjuk hantering hela tiden!