Gula skorpor i öronen

Empalie

Trådstartare
Nu har jag en fundering angående vår sällskapshäst som vi fick hem nu i höstas. Det är en fjording som är 16 år. Häromdagen när jag skulle klia honom i öronen så fick jag syn på gula små prickar lite överallt, tar man på dem så går de att riva av de är som små sårskorpor och under är det vanligt skinn, kan det vara någon typ av exem, vad göra´?
Smörja med typ indomin?:confused:

Sv: Gula skorpor i öronen

Kan va någon form av öron svamp, min häst hade också gula fläckar i öronen. Jag smörjde med något som var mot fot svamp på människor tror jag och det blev bättre. Men du kanske skulle be en veterinär titta på det om det blir mer eller om du ska besöka/ta ut veterinären av någon annan anledning

Sv: Gula skorpor i öronen

Det är inte bara sårvätska som stelnat i små "bubblor" efter insektsbett? Det låter precis så. Du vet när du kliat på ett myggbett, sedan låtit det vara en stund och därefter är det en hård gul skorpa på istället (sårvätskan som stelnat).

Liknande trådar

Kropp & Själ www.facebook.com/photo.php?fbid=1010347545716723&set=a.176271445791008.46680.100002244620441&type=3 (Varför syns inte bilden...??? Den...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 298
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 264
Senast: Constance
·
Hästvård Har letat lite på buke här man hittar inget bra tycker jag. Vi har en häst i stallet som för ca 2 månader sen fick små sår i ansktet...
Svar
16
· Visningar
2 153
Senast: charmant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka