gula prickar på benen

L

Lill

Såg idag att våran ena häst har små gula ''ägg'' på benen.Då måste jag avmaska va??har bara sett det på den ena,men alla måste avmaskas eller?har gjort träck prov 2 ggr nu sen i maj och då har det inte varit någonting.

Sv: gula prickar på benen

Styngfluganslarver syns inte på träckprov..
Avmaska med en ivermectin preparat (Eraquell, Bimectin, Ivomec, mm) efter första frosten. Skrapa bort dom under tiden...

Sv: gula prickar på benen

Nej, bara den som har ägg behöver avmaskas. Äggskalen är mkt svåra att få bort, så visiterar du varje dag lär du inte missa de som haft ägg på sig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 390
Senast: Sassy
·
Hästvård Behöver era råd. Står i ett stall med 3 hästar där den ena har fått stora blodmasken i våras . Vi avmaskade i april sen har inte...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 576
Senast: SiZo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 560
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar