gula prickar på benen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Lill
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 007
L

Lill

Såg idag att våran ena häst har små gula ''ägg'' på benen.Då måste jag avmaska va??har bara sett det på den ena,men alla måste avmaskas eller?har gjort träck prov 2 ggr nu sen i maj och då har det inte varit någonting.

Sv: gula prickar på benen

Styngfluganslarver syns inte på träckprov..
Avmaska med en ivermectin preparat (Eraquell, Bimectin, Ivomec, mm) efter första frosten. Skrapa bort dom under tiden...

Sv: gula prickar på benen

Nej, bara den som har ägg behöver avmaskas. Äggskalen är mkt svåra att få bort, så visiterar du varje dag lär du inte missa de som haft ägg på sig.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 065
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 150
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 646
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 392
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10