Gul tunga?

E

Elwis_86

Är det farligt om hästen har gul tunga? Eller kan det tyda på att hästen behöver något? Mineraler? vitaminer?

Är hästens övriga slemhinnor också gula ex tandkött, ögonvitan etc??

Verkar isånnfall väldigt konstigt för det finns inte en ända smörblomma i hagen där hon går! :idea:

Nåt annat gult då? Det är nog i alla fall inget farligt.

nej, inte vad jag sett. Men du tror inte hon behöver någe mineral eller nått då?

Hästar undbiker att äta smörblommor. De är giftiga i färskt tillstånd. Torkade i hö däremot går bra.

Min häst äter då smörblommor. Inte så hon bara slukar dem, men de som slinker med gräset spottar hon inte ut.

Liknande trådar

Hästvård Alltså HUR håller ni svansarna vita på era skimlar? Vickan har en rejäl svans, räcker till åt säkert tre svansar! Tjockleken gör den...
2
Svar
21
· Visningar
1 181
Senast: IngelaH
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
14 639
Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
411
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII