Gudmor , vad ska jag handla ?

myzzan

Trådstartare
Det är så här att jag blev faster igen till en liten kille i våras . Och min bror frågade om jag ville bli gudmor till den lilla sonen vilket jag tackade ja till

Och. det är dop i augusti så vad ska jag handla till en liten kille fin present nu , jag har lite hjärnsläp ( och ja jag kommer att skämma bort han lika mycket som till 1,5 åringen )

Presenten är väl det lilla bekymret?
du ska ju ansvara för den religiösa uppfostran, lära den lille om gud och vara ett kristet föredöme?
Livslångt åtagande....
:laugh: den dagen den sorgen då som man brukar säga . Tror den religiösa uppfostran och om gud går nog inte så bra :D

När jag blev fadder åt min systers son (iofs dop, ingen är religiös, jag ska inte döpa mina barn), så startade jag upp månadssparande till honom. Den kan ha tidigast plocka ut när han är 18. Jag kan tyvärr inte öronmärka pengarna men ska försöka få honom till att använda det till körkort:)

När jag blev fadder åt min systers son (iofs dop, ingen är religiös, jag ska inte döpa mina barn), så startade jag upp månadssparande till honom. Den kan ha tidigast plocka ut när han är 18. Jag kan tyvärr inte öronmärka pengarna men ska försöka få honom till att använda det till körkort:)
Allmän reflektion...

18 år är en lång tid.
Sparande är - och har alltid varit - bra. Däremot är det svårt att sia om vad som är viktigt att satsa på om 18 år. Kanske kör vi inte ens bil såsom vi känner det idag?
Många som bor i större städer har inte en tanke på att skaffa körkort. Kanske bor inte personen ens i Europa.

Ibland hisnar perspektiven. När jag tänker på hur livet såg ut för 18 år sedan så har rätt mycket förändrats. Appar, smarta mobiler. internet of things, hur jag använder kommunikationer. Mycket har blivit annorlunda redan på denna korta tid.

Allmän reflektion...

18 år är en lång tid.
Sparande är - och har alltid varit - bra. Däremot är det svårt att sia om vad som är viktigt att satsa på om 18 år. Kanske kör vi inte ens bil såsom vi känner det idag?
Många som bor i större städer har inte en tanke på att skaffa körkort. Kanske bor inte personen ens i Europa.

Ibland hisnar perspektiven. När jag tänker på hur livet såg ut för 18 år sedan så har rätt mycket förändrats. Appar, smarta mobiler. internet of things, hur jag använder kommunikationer. Mycket har blivit annorlunda redan på denna korta tid.
Absolut, det har du rätt i, det kanske kommer andra grejer som är viktigare. Han fyllde 13 i somras, så det är inte så många år kvar. :)
Kanske ska förklara noggrannare, det är hans pengar men de ska inte (fast han kan om han vill) användas till typ en supar-resa eller tv-spel. Utan till en vettig grej som kan hjälpa honom. Kanske del av en insats till en lgh? Det är ju inte några hissnande summor, men ett körkort ska det räcka till eller till en del av en insats till lgh typ. Men visst, skulle han få för sig att slösa bort pengarna så kan han göra det, men det tror jag inte han gör:)

Det är så här att jag blev faster igen till en liten kille i våras . Och min bror frågade om jag ville bli gudmor till den lilla sonen vilket jag tackade ja till

Och. det är dop i augusti så vad ska jag handla till en liten kille fin present nu , jag har lite hjärnsläp ( och ja jag kommer att skämma bort han lika mycket som till 1,5 åringen )

Min modell är "något för nu och något för framtiden".
Better Globe-träd för en lagom summa kanske? Det blir ju en del på typ 20 år :)
Och en fin leksak, typ en Streamliner :love:

37014349-origpic-f23b97.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 165
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: Rie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 098
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar