Gud va less jag blir

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare jahaja77
  • Startdatum Startdatum
J

jahaja77

Hade ju hittat ett perfekt lopp till min häst, men så blir han enda reserv...hon ville ju starta där! :mad:

Nu får hon istället starta i ett annat lopp, där chansen på placering är minnimal, högst obefintlig.....men man måste ju starta när hon för en gång skull kommer med.

Vad är det som gör att man orkar hålla på med den här sporten?
Nån fler som har hästar som nästan aldrig kommer med, och som hoppar bort sig eller har grym otur i loppen?
suck......

Sv: Gud va less jag blir

:rofl: först o främst måste du ju bestämma dig för om det är hon eller en han :D

Näää, jag håller med, det nya systemet blev inte alls bra, att vara reserv idag är ju tröstlöst.....för kunde man ju komma med om man var 15-20:e reserv.....

hmm.....det är en hon....blev lite stavfel i rena upphetsningen :D

Alltså......känns surt att va 2 reserver....en har lämnat spårförbehåll och de två reserverna (en min) har lika många poäng = min blir bortlottad........suck.....
Har så himla otur jämt, det har varit alla möjliga fel på hästen och när hon äntligen får starta så blir det såhär....
Har varit tveksam att anmäla förut och då har det varit typ 8 hopp-pållar i loppen, åsså ångrar man sig sen att man inte anmälde.....har hänt flera gånger på sistone.....

äh....får satsa på att ha den finaste hästen i loppet iallafall.....man måste inte vara bäst?
eller? :bump:

jahaja77 skrev:
äh....får satsa på att ha den finaste hästen i loppet iallafall.....man måste inte vara bäst?
eller? :bump:

:rofl: rätt inställning.........här är vi varken bäst eller vackrast, men glada ändå :D

Vi har en 3-åring som altid blir instäng i loppen och aldrig får visa vad han kan. Men han kom iaf 6-a i Breeders försöket i söndags :D .
Det var skitkul. Egen uppfödning och allt :) . Han är typ världens minsta travare men har ett stort hjärta.

martha skrev:
Men en seger i år och en skitläcker märr har du ju iallafall :love:

Det var ett billigt lopp och bilder kan ju ljuga....nu är vi nere på jorden igen :rofl:

Nänänänä.......nu ska du vara optimistisk.....du HAR en fin märr och du HAR en seger i år....hur många har det här på forumet :D

martha skrev:
Nänänänä.......nu ska du vara optimistisk.....du HAR en fin märr och du HAR en seger i år....hur många har det här på forumet :D

Jo visst har vi haft lite tur på slutet, men vägen dit har inte varit spikrak. Jag förstår mer än väl känslan som "Jahaja 77" känner

Vet minst en till här på forumet som kämpat tappert i vinter och nu försöker komma med i lopp. Hästen är i form just nu, men "anmälningsturen" vill inte infinna sig.

Visst kan det kännas hopplöst ibland och visst är man nära att ge upp "hästeriet" många gånger. Förra året övervägde jag starkt att ge upp avelsverksamheten helt (skadade föl, låga försäljningspriser, ston som inte tar sig osv osv osv......vad är det som driver oss hästidioter egentligen........kan det vara kärleken till dessa underbara djur månne :love: :angel:

Kämpa på alla ni som håller på med den här sporten.....turen kommer så småningom :cool:

Känner igen det såååå väl!!
Om man inte får sina poäng på de tre första starterna,,,,så är det i det närmaste kört sen. Det är ju begränsat för hur länge man kan hålla dem i form. Sen känns det ju lite tröst löst att slita dem i prov lopp tycker jag.....
Men en vacker dag får man karnske en häst som kan vara med lite...
Hade turen att vinna ett b-lopp för ett tag sen och vara trea i ett vanligt efter det....så nu har vi tre starter iaf!!

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 383
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Sista dagen på ridskolans termin stod jag uppbokad på två lektioner – dels min ordinarie, och dels den sista lektionen för dagen som...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: cassiopeja
·
Träning Har en häst på 5 år som jag haft mindre än ett år. Från början va han stel, dålig framåtbjudning osv Efter några månader börja han gå...
Svar
7
· Visningar
1 126
Senast: Tjockisina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen