Grusmineraler ger beläggningar i tarmarna?

Sirpafinnen

Trådstartare
Hittade en tråd här som handlade om ifall grusmineraler tex lämnar nåt slags beläggning i tarmarna. Tråden är två år gammal så jag tar upp frågan igen ifall nån vet nåt nytt.
Har nämligen också hört detta nyligen (att man vid obduktion hittat nån sorts beläggning i tarmarna som man menat orsakats av grusmineraler/granulat) och även att det är oklart om hästen alls kan ta upp denna sort av mineraler.
Kommentarer?

Sv: Grusmineraler ger beläggningar i tarmarna?

Puttar en sista gång.. Inga fler kommentarer?
Man undrar ju också vad de där beläggningarna var för nåt om de nu inte var granulaten eller bindemedlet i pellets o sånt man hört *ler*

Sv: Grusmineraler ger beläggningar i tarmarna?

Jag har diskuterat dett förrut o aldrig fått ngt annat än lösa påståenden om att diverse ej namngivna slaktare o veterinäre skule ha sett saker o inte "vågat" stå för det pga foderföretagen.
PL

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 267
Senast: Madick
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 104
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar