Grundrtäna travhäst, hur?

Ilona

Trådstartare
Hej alla! Då min pålle tröttnat helt på att vara ridhäst och både hon och jag tycker att körning är roligare, har jag tänkt ge henne en chans till på banan.
Men, hur ska jag börja?:confused:
Har kört travare länge, men bara som lättare motion... Så jag har ingen aning om hur man får en häst i "toppform"...! Skulle därför vara evigt tacksam om någon med erfarenhet kunde ge mig lite tips!

Lite om hästen : Heter Ilona L.S. , sto 7 år, e: Copiad,
ue: Sugarcane Hanover. Helsyster med Sun Protection som tjänat drygt 1,9mkr hittills.
Startade 9 ggr som 2-3 åring utan framgång, innan hon blev skadad (bakben, läkt nu).
Hon visar tydligt att hon älskar att bli körd, öronen pekar ständigt rätt fram!;) Joggar lätt 30 min i nuvarande form.

Mvh Nathalie

Sv: Grundrtäna travhäst, hur?

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=724034

om du går in på den här tråden så ser du på ett ungefär hur man gör :D men jag vet inte hur bra kondition din är nu så jag kan inte direkt svara precis hur du kan göra med din ;)

men en fråga: varför fick hon sluta på travet?
hon kanske inte trivdes med det så då kanske det inte är nån idé överhuvudtaget att börja igen?

Sv: Grundrtäna travhäst, hur?

Hon slutade starta när hon blev skadad. Sen tränades hon i ca ett år till, men hennes tränare avled. Då kom hon till ägarna (bekanta till vår familj), som egentligen skulle betäckt henne, men jag tog henne till ridhäst istället, och på den vägen är det:rofl:

Sen vet jag inte om hon trivdes på banan eller inte, men hon verkar ju tycka att det är hemskt kul här hemma. Så man får ju testa :)

Tack så mkt för ditt svar :bow:

Liknande trådar

Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka