Grrr, måste bara skriva av mig lite!

M

miisen80

Min vanliga hovslagare har tyvärr skadat sig och kunde därför inte sko pållan denna gången.
En annan hovslagare i stallet var hygglig och ställde upp (fredag), men där tar det roliga slut.

Han skor pållan.
Tycker inte hon verkar ok på HF efteråt, springer ok rakt fram men är lite stapplig när man svänger. Vi beslutar att jag ska ringa om det blir problem.
En stund senare linkar pållan runt i boxen. Jag ringer hovis som kommer tillbaka ca två timmar senare, då är hon jättehalt.

Han tar av skon o blodet droppar, en söm satt klart innanför lamellranden. Skon på igen o pållan blir genast mycket bättre.

Lördag, låter henne vila men hon verkar helt ok i fossingen.

Trallar glatt ut i hagen i dag och ska hämta pållan för en ridtur, hon är halt :cry: inte jättemycket men helt klart halt, ökad puls och värme. Och vi har väl en hovböld som ett brev på posten.

Nu står hon med våtvärmt omslag och hovis kommer i morgon igen.

Så jävla typiskt!

Denna hovslagare har övriga varit nöjda med o även min hovis rek honom och så händer detta, så klart att alla kan göra fel men retar mig som bara den ändå. Hoppas nu bara det snabbt går över.

Så, nu har jag kräkt av mig lite ännu en gång :cool:.

Sv: Grrr, måste bara skriva av mig lite!

Nää usch vad tråkigt :( Hoppas hon blir bra så fort som möjligt :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 337
Hästvård Jag hade varit tacksam om någon kan ge mig lite input över vad detta kan vara.. 15-årigt halvblodssto som går på lösdrift, har haft 4...
Svar
12
· Visningar
4 394
  • Låst
Hästvård För att förkorta så mkt som möjligt så. Häst pigg och glad tidigare, pigg som en spigg och rörde sig både mycket, gärna och utmärkt...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 110
Senast: axel
·
Hästvård Tillbringade hela dagen på Ultuna igår med kompisens äldre islandsvalack som blivit mycket dålig, skulle vara kul att höra era tankar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 535
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar