MiaMaria
Trådstartare
Har i år köpt hösilage av grannen. En annan av mina grannar brukar köpa av honom till sina hästar, hon är mycket nöjd och har fina, välmående hästar. Blev lite chockad härom dagen när jag öppnade första balen. Väldigt blött och väldigt grovt. Jag har ännu inte analyserat för jag har inte bestämt om jag ska köpa fler balar... Skulle tro att det är lågt i protein, men det är i och för sig inga problem, kan ge mer luzern och även soja.
Jag har haft tunnt hösilage nu i höst, småbal, som varit betydligt torrare. Jag har de senaste dagarna gett hästarna både ock, de har föredragit det blöta och grova, tom före luzernet, så det verkar vara smakrikt iallafall Magen verkar ha klarat av det också, hittills i allafall...
Har aldrig fodrat med så pass blött och grovt hö/ensilge. Vad har ni andra för erfarenhet?
Jag har haft tunnt hösilage nu i höst, småbal, som varit betydligt torrare. Jag har de senaste dagarna gett hästarna både ock, de har föredragit det blöta och grova, tom före luzernet, så det verkar vara smakrikt iallafall Magen verkar ha klarat av det också, hittills i allafall...
Har aldrig fodrat med så pass blött och grovt hö/ensilge. Vad har ni andra för erfarenhet?