Grosso´s Erbe

Cat_and_rat

Trådstartare
Jag har några frågor om P Marknes Grosso´s Erbe (e. Grosso Z-Parademarsch I).
Ser att han är/var godkänd i Danmark med 8878 "krop", 76 "lemmar", 788 "bevaegelse" och 8 "helhet" (kårad 2005).

Är han tävlad av någon annan förut?
Någon som sett hingsten eller avkommor till honom?
Är han godkänd i Tyskland?
Någon som vet om det finns något intresse att godkänna den i Sverige?

Grosso Z
00228_Pic1_Grosso_Z.JPG

Parademarsch I
parademarsch1.jpg

Sv: Grosso´s Erbe

Svarar mig själv.

I början på 2008 tävldes han av Joachim....?
17-09-2008%2013-25-02.jpg

Grossos%20Erbe%20dvh863.jpg

Hittat att han gjorde 30-dagars test i Münster-Handorf, Tyskland 2002.

Svarar mig själv.

Hittat att han gjorde 30-dagars test i Münster-Handorf, Tyskland 2002.
7.87 i dressyr = 11 av 33 startande, 7.68 i hoppning = 18 av 33 startande och 7.82 totalt.

Han var tydligen kvalificerad till Bundeschampionatet i hoppning i Tyskland 2004.

6 reggade avkommor i DWB, 2 födda 2007, 2 2008 och 2 2009 (olika mammor).

Den danska exteriörbeskrivelsen:
Højtstillet hingst af god type. Kønt hoved. Middellang, velansat, velformet hals. Middellang, skrå skulder. Velmarkeret, lang manke. God overlinie. Velformet kryds. God lårmuskulatur. Forlemmerne passende føre, rette, tørre. Baglemmerne passende føre, tørre, rette haser, smalle hove. Bevægelsen god i skridt. Særdeles god trav med god bæring. Særdeles god galop.

Han gick det danska 6-årschampionatet (var finalist).
Han vann sitt kval med 9 för trav, 8.2 för skritt, 8.2 för galopp, 7.8 för ridbarhet och 8.5 för samlat intryck.
I semifinalen blev han 3:a med 9 för trav, 8.3 för skritt, 8.5 för galopp, 7.7 för ridbarhet och 8.5 för samlat intryck.
I kvalet för finalen fick han 9.3 för trav, 8.5 för skritt, 8 för galopp, 6.8 för ridbarhet och 7.8 för samlat intryck.
I finalen slutligen fick han 8.7 för trav, 8.5 för skritt, 8.5 för galopp, 6.5 för ridbarhet och 7.5 för samlat intryck.

Han har varit godkänd i Rheinland. Var ej med på hingstlistan 2010. Han hade licens där 2007.
Tävlades upp till MSV hoppning fram till 2004 i Tyskland . 777 euro i prispengar. Kvalade till Bundeschampionatet i hoppning samma år.

Jag har träffat honom i sin hemmamiljö och också hos sin ryttare + på tävling i DK.En helt otrolig individ,cool,urmysig,stensäker och så rörlig.
Men tyvärr har ägarna och inte ryttarn heller haft något större intresse av att annonsera honom eller göra reklam på annat sätt,därför är han mycket lite använd,han har heller inte stått uppstallad på någon station utan hos ryttaren som gnällandes åkt med honom för att tappa,tyvärr och endast om detta inte krockat med en tävling,suck!! Annars hade jag använt honom för 5 år sedan.Han hade nämligen passat min avatar guling perfekt.

Tack för infot!

Gillar hans utseende jättemycket.
Vet du om det finns någon film (har sökt på youtube)?

Senast ändrad:

Vet du om det finns någon film (har sökt på youtube)?

Ja det finns det någonstanns,men var var det:confused: Kan det ha varit på ägarens hemsida eller på ryttaren sida ??
Jag kan slänga ut en fråga om det på bukes motsvarighet i DK om du vill (jag talat ju språket)

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 926
Senast: Ottilia
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Avel Efter att ha haft en kanonhelg så blir det tipset inför nästa år – åk dit!!! Det roligaste för min del var såklart att His Highness...
2
Svar
24
· Visningar
2 688
Senast: speedy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025