Grönt snor!

E

ezze79

Jag har ett sto på 1 år i mars.
När hon kom hem till mig i september rann det grönt snor ur ena näsborrden vetrinären kom ut och lyssna och det var inget men skrev ut slemlösande.
och det försvann. sen hade ja henne på lösdriften en natt och det kom tillbaka .. tog in henne och gav henne medecin. och hon blev bättre veterinären kom ut och lyssna och det var ok.
Så varje gång ja släpper henne på lösdriften blir det samma sak. nu är hon snorig och ska ta ut veterinären för odling.. men va tror ni är problemet.

Sv: Grönt snor!

Låter konstigt... vet inte hur vanligt det är med grönt snor? Kan det vara nått med bihålorna?
Får kanske vänta på svar från vet...

Är det fortfarande bara ur ena näsborren?
Näsflöde ur endast en näsborre är väldigt ofta pga tändproblem.

Svar från amatör; Beror inte färgen på snoret på vad hästen ätit?
Mitt sto snorade för nåt år sen, och det var grönt efter maten...

Vid en luftvägsinfektion kommer snoret från båda näsborrarna. Här har du istället en infektiös process som är lokaliserad till ena näshålan. Det finns många tänkbara orsaker; det kan sitta något i nosen som orsakar en infektion (t ex en växtdel), bihåleinfektion (kan också ge "dubbelsidigt" snor) eller en infekterad tandrot. Det senare känns dock lite tidigt för din häst.

Hästen bör tas till klinik där den drabbade sidan kan undersökas med endoskop (liten kamera på slang). Det är ingen idé att behandla gång på gång när problemet kommer tillbaka.

Grönt snor brukar betyda att det är en bakteriell infektion. Om det rinner gråvitt snor är det snarare svamp som är orsaken.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 641
Hästvård Så, mitt 12-åriga irländska sto har problem med magen, och jag har försökt vrida och vända på alla sätt och vis men kan inte komma på...
Svar
7
· Visningar
1 739
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka