Grönt Kort

Z

ZätaHå

Säg att jag ska tävla en clear round (och är 15 år) men inte har något grönt kort, men det har däremot min medryttare som är 19. Fanns det inte någon lag där nånstans som sa att nån annan fick visa upp grönt kort för mig? Eller är jag helt ute och cyklar :crazy: . Ska nämligen tävla snart, och tvivlar på att min klubb hinner fixa grönt kort tagningen! :smirk:

Sv: Grönt Kort

Om du är under 12 år så tävlar du på nån annans gröna kort. Är du över 12 år så måste du ha ett eget.

neeej...du måste inte om du bara skulle tävla klubb cler round..men om du ska tävla lokal så måste du har eget grönt kort

jag tror att du kan starta endå, om det bara är eb clearround men du får ha någon med dig som har grönt kort. Ring o hör! Lycka till!

det beror väl på vad klubben har för regler...
på våra klubbtävlingar måste alla ha gröntkort (alltså de som är under 12 tävlar väl på tex. mammans gröna kort) men man måste ha det..
förut hade vi inte så, TROR jag.. men numera har det blivit så..
speciellt eftersom det är så många som lastar ur hästen i grimma osv o leder runt den så..
då tyckte vi att om vi bestämmer att alla som tävlar på klubbtävlingarna måste ha grönt kort, då ska man ju känna till att man inte får lasta ur/leda runt hästen i grimma på tävlingsområdet..
fast det blev inte så mycket bättre ändå! tyvärr...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
802
Senast: Bison
·
Tävling Jag tänker att jag behöver ta grönt kort. När jag var liten och tävlade behövde man inget grönt kort. Sen flyttade jag till Irland och...
Svar
13
· Visningar
2 220
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte skriva lite om anorexi idag. Men först så vill jag säga tack till alla som har kommenterat saker och så och att jag vet att...
2
Svar
21
· Visningar
3 204
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025