Grönt kort! :)

Sv: Grönt kort! :)

När jag tog grönt kort för ca. 10 år sen så var det endast skriftligt. Detta med praktiskt del är nytt och jag tycker det är skitbra. Man behöver faktiskt visa att man vet hur det funkar på framridning och vid av/på lastning. Finns ett gäng dårar som är ute och tävlar och verkar ha noll koll.

Jfrelin skrev:
När jag tog grönt kort för ca. 10 år sen så var det endast skriftligt. Detta med praktiskt del är nytt och jag tycker det är skitbra. Man behöver faktiskt visa att man vet hur det funkar på framridning och vid av/på lastning. Finns ett gäng dårar som är ute och tävlar och verkar ha noll koll.

Hur det funkar vid en framridning vet man aldrig med alla galna hästägare som tror de äger hindrena!
;)

Vi fick se några filmer och visade häst vid hand innan provet.

vi lastade, lindade, visade häst vid hand och tittade på filmer. mkt med säkerhet. lärde oss också att slå i TR :smirk:
provet skrev vi en onsdagskväll :p
eftersom man fick ha TR att slå i var det inget svårt. det var mkt frågor om olika tävlingar, typ lokal och inbjudningstävlingar mm. vad som gällde vid dom. så nu kan man det också.

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 524
Senast: Badger
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 640
Senast: Ninnurur
·
R
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 081
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar