Grönt kort, hur lång tid tar det?

Bonita4

Trådstartare
Jag ska ta grönt kort den 4 april, och tävla den 12 april. Kommer jag hinna få mitt gröna kort tills dess eller får man nåt slags intyg att man tagit det så länge?

Kan jag beställa ryttarlicens nu eller måste man ha det gröna kortet för att få göra det?

Sv: Grönt kort, hur lång tid tar det?

Ang grönt kort: Beror på hur lång tid kursen tar, är den bara en gång så får du ett grönt kort den dagen=) Det skriver din kursledare på direkt. Min kurs var 4 ggr och jag fick det alltså sista gången.

Ang ryttarlicens så behöver man grönt kort innan, men vet inte hur det sköts med registrering och så. Ring din kursledare och fråga=)

Lycka till på tävlingen!

Tack för svaret, sista gången är 4 april så då lär jag väl få det då :)

Jasså okej, då får jag helt enkelt vänta med att beställa licens tills jag fått mitt gröna kort!

Ridklubbarna brukar hålla i grönt kort-utbildningar. Prata med din ridklubb och hör när det är inplanerat att de ska ha nästa kurs!

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 036
Senast: snöflingor
·
Skola & Jobb Lång historia lite kortare. Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka...
2
Svar
28
· Visningar
2 029
Senast: Kirre
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 389
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka