gröna kortet????

zazza girl

Trådstartare
vad kan man ta gröna kortet ???
jag ha sökt här på internet om det men det finns inget om det ..
vad det korsta ???
vad som krävs för att klara det??

skulle vara glad om jag fick någon hjälp....

Sv: gröna kortet????

Fråga hos närmaste ridskola. De har oftast kurser till och från.
Där går man ju oftast kursen oxå!

Precis som mercedesbenz säger är dt bra att kolla med närmsta ridklubb. Dt brukar inte vara speciellt dyrt, acceptabelt iaf. Dt krävs inte mkt förkunskap, men är bra att ha dt. Gå en kurs innan om hur du slår i TR osv. Brukar erbjudas i samband med provskrivning.

200 kr kostade det iaf när jag gjorde provet. Man får via upp lastning, visning för hand, rida (ej obligatoriskt som jag förstod det) samt skriva ett prov där du har tillgång till TR att bläddra i samtidigt.

Grönt kort kurs är mycket mer än att lära sig slå i TR.
Det är även genomgång av hur det går till på en tävling och, allra viktigast, SÄKERHET vid all hästhantering, inte bara på tävling.

Jo jag vet dt men alltså man lär sej bla. att slå i TR. Jag fick lära mej lasta, säkerhet, visa häst för hand, hur dt går till på en veterinärbesiktning osv.

Hmm, det är klart, det kan ju vara bra om man inte har koll på allt sånt.
Jag skrev bara provet, kostade ingenting, var å andra sidan en tränare som jag rider för i vanliga fall, så han hade väll koll på att jag kunde det andra.

Sorry, jag klickade visst fel, svaret skulle vara till fredde som verkade tro att kursen bara går ut på att 'lära sig slå i ett register'

50 kronor kostade det för mig att gå kursen. Sedan kunda man köpa eller låna böcker samt TR.
Kurserna brukar anordnas på ridskolorna/ridklubbarna. Kika på deras hemsidor för att få information. Du kan även kika på Svenska Ridsportförbundets hemsida var de anordnar kurser. Där finns även telefonnummer och namn på behöriga som kan hjälpa dig att göra provet om du inte vill gå kursen.
Lycka till!!!:banana:

Jag som är rätt grön vad det gäller tävling undrar när man behöver grönt kort? Är det vid vissa tävlingar eller alla, tom. en clear round?

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 911
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppgiven. Försöker inget längre. Jag har åter kontakt med vårdteamet. Men jag upplever inte att jag får någon hjälp. Inget blir...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 696
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar