Monstermom
Trådstartare
Försöker bekämpa vintereländet genom att prova att grodda diverse fräscht och gott. Går inget vidare! Solrosorna blev ett fiasko, ett par tre skott har rest sig medan resten mest ligger och funderar på mögeldöden. Linserna blev däremot riktigt gott, men tror jag försökte göra för mycket på en gång för en del gror inte alls medan andra nu börjat bli mer som skott (äta ändå? det är mitt antagande i alla fall ). Chiafröna såg ut att mögla men har nu blivit små skott, är det kört sedan något börjat mögla (om det var det som hände)? Äter man fröna eller klipper av skotten? Suck, jag såg fram emot solrosorna mest, men dem blir det som sagt knappast något av.
Den här tänkta peppen blev liksom mer ännu en depp istället!
Vilka groddar (skottar? ), vad, och hur gör ni? Vad finns det man absolut inte ska grodda? Antingen pga giftigt, illasmakande, eller helt enkelt inte värt ansträngningen? Pastöriserar ni fröna först? Har ni speciella groddanläggningar eller kör ni oldschool med papper på tallrik?
Den här tänkta peppen blev liksom mer ännu en depp istället!
Vilka groddar (skottar? ), vad, och hur gör ni? Vad finns det man absolut inte ska grodda? Antingen pga giftigt, illasmakande, eller helt enkelt inte värt ansträngningen? Pastöriserar ni fröna först? Har ni speciella groddanläggningar eller kör ni oldschool med papper på tallrik?