Finastearab
Trådstartare
Min älskade häst har drabbats av cancer i penishade veterinär ute igår, efter att ha upptäckt en stor blomkålsliknande utväxt när han stod o kissade. Veterinären tog biopsi, men var nästan säker på att det var cancer det handlade om.
Det sitter på sidan av penis, på ett stort områdevet kunde även känna knölar längre upp.
Min häst är 19 år, fick operera bort ena ögat i våras då han drabbades av skivepitelcancer där.
Han klarade den operationen jättebra , och han fungerar lika bra med ett ögaHan är så fin nu, så pigg o fräsch. Känns så orättvist att han nu skulle bli ännu mer drabbad.
Känner att jag inte vill utsätta honom för ännu mer operationer
Frågan är också om det spridit sig så mkt att det är för sent för operation...
Någon som har erfarenhet av detta?
Hur är förloppet?
Som det är nu verkar han inte lida av det, inga problem att kissa, pigg o glad... Men frågan är hur länge han får vara det?
Det sitter på sidan av penis, på ett stort områdevet kunde även känna knölar längre upp.
Min häst är 19 år, fick operera bort ena ögat i våras då han drabbades av skivepitelcancer där.
Han klarade den operationen jättebra , och han fungerar lika bra med ett ögaHan är så fin nu, så pigg o fräsch. Känns så orättvist att han nu skulle bli ännu mer drabbad.
Känner att jag inte vill utsätta honom för ännu mer operationer
Frågan är också om det spridit sig så mkt att det är för sent för operation...
Någon som har erfarenhet av detta?
Hur är förloppet?
Som det är nu verkar han inte lida av det, inga problem att kissa, pigg o glad... Men frågan är hur länge han får vara det?