Grimma till shettisföl - finns det?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Karamella
  • Startdatum Startdatum
K

Karamella

Mitt sto fälade 14/4 och det blev ett underbart litet fuxsto! Det är bara ett problem. Vi hittar ingen grimma som passar på den lilla tösen. Har testat 2 olika fölgrimmor, 1 "vanlig i bommul och 1 i läder, men båda var för stora. Vart hittar man små fölgrimmor???

Grattis! Har samma problem. :D Jag har dels sytt ett par egna i läder som de bara kan ha de första dagarna som är jättelätt och som går sönder lätt, en riktig skräpgrimma med andra ord. Ganska snart kan de ha vanliga små fölgrimmor men man får snurra nackremmen runt ringen på sidan. Förstår du hur jag menar? :D Dålig på att förklara...

Kolla här. Där finns ganska bra fölgrimmor också.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd