Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Våra hästar har alltid grimma i hagen. Min har det på sommarbetet också, då han inte alltid är så förtjust i att bli "tillfångatagen".
Undrar hur ni gör med grimma i hagen?! Jag och flera andra i mitt stall föredrar att hästarna inte har grimma i hagen. Dels får min häst lätt skav. Dessutom drar de av varandra grimmorna, tuggar och det har hänt att de har fastnat med grimman någonstans. Igår kom stallägaren och sa att försäkringen nog inte gäller om de inte har grimma i hagen. Om de smiter och inte har grimma när de ska fångas in gäller inte försäkringen. Hur gör ni? Någon som har koll på vad försäkringen säger (jag har A*ria).
jo det är ju kanske sant, men då får man ju träna lite med dom så de tycker det är kul att komma till en och inte springa ifrån en.. fy var ledsamt att ha en häst som springer iväg från en hela tiden!
Undrar hur ni gör med grimma i hagen?! Jag och flera andra i mitt stall föredrar att hästarna inte har grimma i hagen. Dels får min häst lätt skav. Dessutom drar de av varandra grimmorna, tuggar och det har hänt att de har fastnat med grimman någonstans. Igår kom stallägaren och sa att försäkringen nog inte gäller om de inte har grimma i hagen. Om de smiter och inte har grimma när de ska fångas in gäller inte försäkringen. Hur gör ni? Någon som har koll på vad försäkringen säger (jag har A*ria).
ALDRIG grimma om hästen är skodd bak förutom när man hanterar den, då den kan fastna med bakskon i grimman när den kliar öroen osv.
Vet minst två hästar som har fått avlivats bara för dom hade grimma när de var skodda bak, där av att de fastnade.