Filifjonkan_
Trådstartare
Ja, hur gör ni på just erat stall? Har upptäckt att det där är väldigt olika, och då jag just börjat rida en jättego halvblodsvalack som står på en större anläggning med +50 hästar, har jag noterat att hästarna där går med grimma i hagen. De har service på in och utsläppen, och jag antar att det är mycket smidigare för de som har hand om detta att bara knäppa på grimskaft och inte släpa på hur många grimmor som helst varje dag.
Nu känns de här hästarna väldigt vettigt indelade dock (de går max fyra stycken i varje hage och kommer väldigt bra överens) men tänker mig att fan, om de skulle fastna i då? En missriktad spark och en sko som hakar i en grimma? En klantig rullning, hästen kliar sig och fastnar, etc? Har aldrig varit med om det dock, men anar att det hänt någon här.
Hur brukar ni göra? Och varför? Ren nyfikenhet här.
Nu känns de här hästarna väldigt vettigt indelade dock (de går max fyra stycken i varje hage och kommer väldigt bra överens) men tänker mig att fan, om de skulle fastna i då? En missriktad spark och en sko som hakar i en grimma? En klantig rullning, hästen kliar sig och fastnar, etc? Har aldrig varit med om det dock, men anar att det hänt någon här.
Hur brukar ni göra? Och varför? Ren nyfikenhet här.