GRIFFIN SELECTA 3 I 1

B

**BORTTAGEN**

Hur är den att rida i? Känns den stabil och så med tanke på de utbytbara knävulstrena? De sätts visst fast med tryckknappar och kardborre, sitter dom på plats ordentligt? Har sökt på forumet om Selectan men har ej hittat så mycket information om den... Så jag blir jättetacksam för alla svar jag får! :)

Den är stabil. Klossarna har suttit kvar alla gånger man ridit och jag tycker den är ruskigt skön att rida i. Både i hoppning och dressyr. EN smart sadel!

Puttar upp... :angel: Ingen mer som har några åsikter om Selectan?

Har aldrig ridit i den, men tycker det verkar lite onödigt med utbytbara vulster.. Är det bara vulstren eller hela klossarna man byter?? Ja menar, det är ju inte bara hur vulstren ser ut som avgör om det är en dressyr eller hoppsadel!! :crazy:

Fungerar den verkligen så bra som reklamen säger? Tycker att det verkar jättesmart om det funkar! Bättre än en vanlig allroundsadel i alla fall. Ingen mer som har ridit i en sån här sadel?

Det jag tänker på är att man kanske inte vill ha samma typ av säte i en dressyrsadel som i en hoppsadel...
Jag skulle nog vilja ha ett djupare säte när jag rider dressyr och ett lite mer "öppet" när jag rider i skogen eller hoppar.

Jag har aldrig suttit en en sådan, utan bara sett den i affärenen, så du får väl ta mitt svar för vad det är... I mina ögon ser den ut som en vanlig allround (mot dressyr) oavsett vilka vulster man har på.
Så möjligtvis skulle jag kunna tänka mig en sådan för skogsridning och dressyr samt att hoppvulstren gör att man sitter lite stadigare tex i skogen. Däremot tvivlar jag på att den är något att hoppa i med tanke på att sätet ändå är rätt så djupt.
Ärligt talat så tycker jag att den är väldigt lik min Maxam allround mot dressyr, förutom möjligheten att sätta dit större klossar då (vilket iofs går på min Maxam med, men snyggt lär det inte bli).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 720
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka