E
Egonson
Någon som vet vart man kan hitta resultaten från avelsvärderingarna på Grevagården 12-13 mars??
Tacksam för svar
Tacksam för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fyller på med poängen i körprovet, jag tycker det säger en del om temperamentet på hästarna. Notera speciellt treåringen som redan gjort sitt körprov! Det är fullt möjligt att göra körprovet redan som treåring och i Norge är det ett måste. Elveligutten hade deltagit i DM i skogskörning så han har också avlagt sitt körprov.Carmona skrev:3-åringar
5:a. Lönset Rino 8-8-8-8-8=40p godkänt körprov med poängen 878108
4-åringar
1:a. Frö 9-9-8-9-8=43p, godkänt körprov med poängen 45585 - prem. AB
2:a. Moklompen 9-8-8-9-7=41p, godkänt körprov med poängen 89778 - prem. AB
3:a. Certino 8-8-8-9-8=41p, godkänt körprov med poängen 75775- prem. AB
4:a. Radar 9-8-8-8-7=40p, godkänt körprov med poängen 98887 - prem. AB
5:a. Malte 8-8-8-8-8=40p, godkänt körprov med poängen 98777 - prem. AB
Äldre hingstar
Zultan 1949 9-9-9-9-9=45p, godkänt körprov med poängen 87888 - prem. AB
Heirums Nils 9-9-8-9-8=43p, godkänt körprov med poängen 89899 - prem. AB
Någon som vet hur det gick för Rom sonen i Bollerrup? Nu menar jag ardennerAtle skrev:Jag fyller på med poängen i körprovet, jag tycker det säger en del om temperamentet på hästarna. Notera speciellt treåringen som redan gjort sitt körprov! Det är fullt möjligt att göra körprovet redan som treåring och i Norge är det ett måste. Elveligutten hade deltagit i DM i skogskörning så han har också avlagt sitt körprov.
Intressant är också att för diplomston och klass I-ston krävs att de avlägger ett godkänt körbarhetsintyg för att de ska erhålla AB men för hingstarna går gränsen vid 25 poäng. Alltså erhåller inte alla de godkända 4-åringarna körbarhetsintyg men de har gjort ett godkänt körprov. Gränsen för körbarhetsintyget går vid 35 poäng.
Tugg är undan Pillan 22757. Pillan är helsyster till Petra, stoet som fick 47p som treåring.aniara skrev:Vem är Tugg undan?
Rom sonen? Läser... Revill, Paul Munter, Junid, Libero Uit De Linde, Linus, Palör, Paul Munter igen, Botik, Monty K, Michael De Stoqueu, Buster och Akrovill. Ser ingen Rom någonstans i antavlan på ardennrarna.åke skrev:Någon som vet hur det gick för Rom sonen i Bollerrup? Nu menar jag ardenner
Uppfödarna är B.r. Karlsson. Nybro. Är inte säker om han är 3el.4. år. Hoppas att det var till någon hjälp.Atle skrev:Rom sonen? Läser... Revill, Paul Munter, Junid, Libero Uit De Linde, Linus, Palör, Paul Munter igen, Botik, Monty K, Michael De Stoqueu, Buster och Akrovill. Ser ingen Rom någonstans i antavlan på ardennrarna.
Läser bland uppfödarna...Kristianstad, Ystad, Ljung, Danmark, Ystad igen, Strängnäs, Smedstorp, Moheda, Danmark igen, Belgien, Hamneda, Smedstorp igen. Inga Br Karlsson, Nybro, inte på Grevagården heller.åke skrev:Uppfödarna är B.r. Karlsson. Nybro.