Greenguard - munkorg

F

Frieser

Har 2 ponnyer som går med dessa på. Men dom har flyttat till viterhagen med resten av flocken.

Jag är lite villrådig på när jag bör ta av dom. Alltså båda har haft fång tidigare. Vill inte att detta kommer tillbaks.

bör jag vänta lite till eller har all näring redan försvunnit? Jag tycker gräset fortfarnade växer. I hagen finns det gräs men i marnnivå. Dom har redan varit i hagen i 2veckor.

Någon som kan ge mig råd?

Sv: Greenguard - munkorg

vad jag förstått är det 2 perioder som är farlig för en fång häst, när det har varit torrt och varmt och sen regnat och sen när frosten börja komma, nu alltså.

Min stor häst fick fång i juni i år och går med greenguard sen dess, jag vet inte heller när jag kan ta av munkorgen, dom kommer att gå i samma hage i vinter.

hoppas någon har några bra ideer.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 433
Senast: Roheryn
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: Habina
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 272
Senast: Juli0a
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 572
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka