Green Guard / Hösilage ?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Summer-87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 793
S

Summer-87

Min häst skall gå på fri tillgång och äta från en hösilagebal i vinter. Han kommer självklart bli väldigt tjock då han är väldigt lätt född.

Men jag har en liten fundering på om man skulle kunna använda en green guard i stället?
Men frågan är om dom når hösilaget igenom den eftersom att inte hösilaget sticker upp så som gräs gör? Eller vad tror ni?
För det skulle vara en väldigt bra lösning annars!

Mvh

Sv: Green Guard / Hösilage ?

Nä.

Det tycker inte jag låter som någon bra ide.

Sv: Green Guard / Hösilage ?

Min häst skall gå på fri tillgång och äta från en hösilagebal i vinter. Han kommer självklart bli väldigt tjock då han är väldigt lätt född.

Men jag har en liten fundering på om man skulle kunna använda en green guard i stället?
Men frågan är om dom når hösilaget igenom den eftersom att inte hösilaget sticker upp så som gräs gör? Eller vad tror ni?
För det skulle vara en väldigt bra lösning annars!

Mvh

Ushh vilken dum ide!! Är han lättfödd så får du väl helt enkelt fodra fler gånger per dag med mindre mål, alt sämre värden. Förstår faktiskt inte ens hur man kan komma på tanken att låta dem ha fri tillgång men munkorg för att begränsa intaget!:eek:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 632
Senast: Irival
·
Foder & Strö Har någon goda ideer om hur man bäst utfodrar ett snart 25 år gammalt ponnysto? 127cm hög hackneyponny, hon har dåliga tänder (saknar...
2
Svar
27
· Visningar
5 334
Senast: roge
·
Foder & Strö Min konvalecent har precis fått flytta ut på stallets lösdrift och han trivs verkligen jättebra. Jag har dock lite funderingar på om det...
2
Svar
22
· Visningar
7 454
Foder & Strö Har funderat lite, ska flytta min häst från lösdrift till stall om en månad mest pga att min häst inte kan gå på fri tillgång på...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka