Graviditetstest?

Sv: Graviditetstest?

GRATTIS!!!! :bump::banana::bump::banana:

Vad mkt bukebebisar det blev helt plötsligt!

Jag berättade direkt för min mamma också, och för en på mitt jobb! :D
 
Sv: Graviditetstest?

Ett stort grattis! Lycka till nu och hoppas att du mår bra under graviditeten.

Jag berättade för ganska många rätt tidigt. Tänkte bara berätta för den närmsta familjen och de närmsta kompisarna men det blev några fler. Den första som fick veta var faktiskt min chef eftersom hon tydligen var synsk och jag inte kunde hålla masken.
 
Senast ändrad:
Sv: Graviditetstest?

*kl*

Grattis!!! :bump::bump::bump:

Jag är också en sån som inte kunde hålla inne med det, typ ALLA fick veta när jag var i v 6 (alltså två veckor efter jag testat!)

Men den risken var jag villig att ta, för jag ville att dessa personer skulle veta även om det inte gick bra.

Usch jag blir helt rörd här, det är så härligt att vara gravid och jag önskar dej all lycka och hoppas att allt går bra! Och då får du både fölis och bebis nästa år! :)

Och du behöver inte tänka så mycket just nu, bara njut och ta det lugnt. Lär dej vad du inte får äta (typ insjöfisk, gravad lax, opasteuriserad ost och mjölk, och så alkohol såklart). Resten hinner du lära dej under resans gång.
 
Sv: Graviditetstest?

GRATTIS:D:bump::banana::bump::banana::bump:

Har en kompis som skulle påbörja fertilitets utredning och dagen innan testade hon positivt:D

Det är så roligt:love:
 
Sv: Graviditetstest?

*kl*

Grattis!!! :bump::bump::bump:

Jag är också en sån som inte kunde hålla inne med det, typ ALLA fick veta när jag var i v 6 (alltså två veckor efter jag testat!)

Men den risken var jag villig att ta, för jag ville att dessa personer skulle veta även om det inte gick bra.

Usch jag blir helt rörd här, det är så härligt att vara gravid och jag önskar dej all lycka och hoppas att allt går bra! Och då får du både fölis och bebis nästa år! :)

Och du behöver inte tänka så mycket just nu, bara njut och ta det lugnt. Lär dej vad du inte får äta (typ insjöfisk, gravad lax, opasteuriserad ost och mjölk, och så alkohol såklart). Resten hinner du lära dej under resans gång.


Just det där med vad man skall äta funderar jag massor på ! Min gynekolog kommer inte tillbaka från semestern förrän måndag, så jag ska ringa henne då ! Hon får lära mig jag kan ju ingenting :D.
Jag måste göra foderstat inser jag, och jag funderar på allt man tänker på med hästarna, att de får tillräckligt med selen till exempel, så nu måste jag forska reda på vad jag måste ha.

Jag är helt gråtfärdig av lycka och vill berätta för alla, men än så länge är det ju bara 3,5 veckor :) och jag har inte fattat själv än!
 
Sv: Graviditetstest?

Vill börja med att säga supergrattis!!

Jag kan rekomendera www.vardguiden.se om man vill ha info om vad man ska och inte ska äta + allt annat om graviditeten.
Lite mera objektivt än de "vanliga" gravidsajter som florerar.
 
Sv: Graviditetstest?

Just det där med vad man skall äta funderar jag massor på ! Min gynekolog kommer inte tillbaka från semestern förrän måndag, så jag ska ringa henne då ! Hon får lära mig jag kan ju ingenting :D.
Jag måste göra foderstat inser jag, och jag funderar på allt man tänker på med hästarna, att de får tillräckligt med selen till exempel, så nu måste jag forska reda på vad jag måste ha.

Om du inte ätit folsyra redan när ni planerat graviditet så börja ät det nu! Finns tabletter att köpa på apoteket. Det är bra för bebins utveckling, speciellt i början. Hjälper hjärnan att utvecklas och minskar risken för ryggmärgsbråck. För övrigt kan du säkert hitta mycket information på nätet om mat för gravida. Det är bara att googla. Det mesta kan man äta som vanligt, men man ska vara försiktig med vissa livsmedel.
Allt det som du vet är nyttigt annars är det även när du väntar barn: mycket frukt och grönt, fisk 1-2 ggr per vecka, lagom fördelning mellan kolhydrater, protein och fett.
 
Sv: Graviditetstest?

Kolla upp länken som toughcookie gav dej om vad man inte ska äta. Sen gälller det ju att äta normalt och nyttigt. Kanske tänka lite extra på det där med frukt, grönsaker och nötter. Och extra fibrer och extra vatten. Ja folsyran är jätteviktig glöm inte den.

Mitt bästa tips är jordgubbar fast det är väl lite i slutet av säsongen. De innehåller både folsyra, järn och c-vitamin! Paranötter innehåller också folsyra.

Och om du blir sketatrött, grinig, vresig, arg, sur, ledsen mm så ta det lugnt, det är helt normalt.
Jag vet att man inte får länka här egentligen men familjeliv och growingpeople och niomanader har bra tips och man kan följa bebisens utveckling i magen.
 
Sv: Graviditetstest?

Grattis förresten. Glad för din skull men samtidigt avis. =)

Tänkte bara på det du skrev om att man "ska" vänta. Tror det handlar lite om något svenskt att man inte får visa sorg och besvikelse.. rent allmänt alltså. Jag har alltid fått det inpräntat i mig att man ska vänta 12 veckor med att berätta. Ja på jobbet kan man väl vänta ännu längre.

Menade i förra inlägget att jag skulle inte kunna dölja om jag var ledsen för missfall inte: "jag skulle inte kunna vara ledsen för missfall och dölja det".:smirk:
 
Sv: Graviditetstest?

Jag håller alla tummar för dig också :) Det kommer säkert att gå till slut. Men jag vet hur hopplöst det kan kännas :(

Jag vill skvallra för alla, och speciellt min storebror varnar mig hela tiden och säger att jag skall vara tyst ... samtidigt känner jag, att om någon vet om det och det går dåligt, so what. Då slipper jag gå runt ämnet iallafall. Men så är jag ganska öppen av mig också. Berättar ofta sådär lite för mycket för mitt eget bästa.
Jag berättade för en stallkamrat igår, hon har varit lite i min sits och det kändes super att få prata med henne :)
 
Sv: Graviditetstest?

Jag tycker att du skall göra som du känner för.. Jag berättade redan i 6 veckan för min chef.. ville förbereda henne.. fick tyvärr missfall den gången, men eftersom hon då visste förstod hon när jag var tvungen att fara från jobbet pga blödning.. fick vara hemma några dagar också.. Vart åter igen gravid efter någon månad.. berättade lika tidigt för henne då.. men då sparade jag med alla andra någon vecka till eftersom missfallet kom i v 8.. men efter v 10 berättade jag för övriga..
 
Sv: Graviditetstest?

Kanske lättare med en kvinnlig chef i den sitsen! Tråkigt med missfall.:(
 
Sv: Graviditetstest?

kl och lite ot
Jag berättade också tidigt för de flesta eftersom jag
spydde så mycket och inte ville att jobbet skulle veta
om det innan familj och vänner. Tyvärr slutade det inte
väl, men jag tycker att det är skönt att de flesta visste
om det.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 348
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 535
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp