Graviditetstest?

E

Elina_J

Alltså, nu var jag tvungen att göra en ny användare bara för att få lite hjälp ...

Det är såhär att jag är ofrivilligt barnlös, och jag och min sambo har försökt i över 3 år utan att lyckas. Vi har precis börjat gå på en fertilitetsklinik för att få hjälp. Jag skulle ringa dem i början av min cykel (som borde börjat den 8-9 augusti). Jag är några dagar sen, och det har ju hänt förut, och jag har haft lite ömma bröst (pga för liten BH chansade jag på :D )

Iallafall, för att jag skulle slippa fundera på om-utifall-att köpte jag ett graviditetstest på vägen hem idag, ett sånt där digitalt clearblue. Så testade jag ikväll, och naturligtvis kom det bara pyttelite på stickan, och jag försökte få fram några droppar till men det gick sådär bra :) . Men - när jag lyfter på stickan är där ett PLUS. :eek:
Det som är konstigt är ju att det kom bara lite på stickan, och resultatet kom blixtsnabbt, inga 3 minuter där inte. Men nu är jag såklart väldigt omtumlad och vet inte vad jag ska tro. Är det fel på testet? Om jag testar med det igen (det är ju såna där refillstickor) vågar jag lita på DET resultatet då eller är det fel på själva elektroniska mackapären?

Jag VET att jag ska köpa ett nytt test och testa igen och så, men jag vill ju veta NU NU NU, så jag undrar - är det någon här som testat dessa digitala test och fått falska positiva svar ... ? Efter alla tårar vågar jag ju inte hoppas eftersom det gick så konstigt till - bara några droppar plus att resultatet kom så snabbt ...

Lugna mig lite snälla ni !! :bump:
 
Sv: Graviditetstest?

Jag skulle testa igen, med morgonurin och i en kopp så det säkert blir rätt mängd. Visar det plus igen så är det väl så helt enkelt.
 
Sv: Graviditetstest?

Ett försiktigt grattis...

Jag tror att ett plus är ett PLUS är ett PLUS.

Har faktiskt aldrig hört talas om falska positiva svar.
 
Sv: Graviditetstest?

Tror faktiskt att du är gravid...

Det där med 3 minuter stämmer sällan - resultatet kan komma mycket snabbare utan att det är något fel.

Fråga: Fick du något streck i kontrollrutan, eller syntes inget alls där?

Själv hade jag nog "återanvänt" provstickan redan nu, men ändå köpt ny imorgon. Kan du hålla dig (i dubbel bemärkelse, alltså ;)) tills Apoteket har öppnat, så är det ju bra. Morgonurinen är bäst, särskilt vid tidiga test. Fast det visste du säkert redan...

Lycka till!

/FG
som håller tummar och tår :)
 
Sv: Graviditetstest?

Du ska inte kunna få falska positiva svar med gravtest, testen ger utslag på hcg och det hormonet finns bara när man är gravid (om man inte tagit det i samband med hormonbehandling vid insemination/ivf). Men har du inte tagit några hormoner de sist 10 dagarna så kan det positiva testet bara bero på graviditet. Så GRATTIS!

pemi *fd ofrivilligt barnlös i 7 år*
 
Sv: Graviditetstest?

Har du fått plus så har du :D Grattis! Om du testat ett par dagar efter förväntat mens så får du utslag direkt även av den lilla mängden urin! Det är mer viktigt om man testar ett par dagar innan :D
 
Sv: Graviditetstest?

har ingen erfarenhet av digitala test men när jag var gravid första gången så fick jag pos. på en gång... jättestarkt medans jag dumt tittade på stickan... inga 3 min där heller... om man kan faktiskt bli gravid helt spontant även om man har svårt att bli det - har en sött sovande 8-åring som bevis på det :love: ... enligt läkaren så borde vi inte kunnat bli gravida den gången - är sååå glad att jag inte visste det då... :angel:
 
Sv: Graviditetstest?

Som de andra säger, ett plus är alltid ett plus medan ett negativt svar kan vara fel. Så grattis!!!

Mina har visat direkt så fort det blivit blött, PANG blått som Malmö FF!
 
Sv: Graviditetstest?

Jag har också läst mig till på testens bipacksedel (ej digitala test oifs) att är det poitivt så är det. Vid båda mina graviditeter har plusset kommit direkt när jag har kissat på stickan. Även vid sista, då jag testade innan jag egentligen skulle ha mens, och inte med morgonurin.
 
Sv: Graviditetstest?

PS:

Har ni långt till nattöppet Apotek...? :angel:

Precis vad vi gjorde :D Åkte till nattöppet apotek och köpte ett annat test av annan sort, och visst blev det plus precis lika snabbt där !! :banana:

Nu vet jag inte var jag ska ta vägen, jag kan ju inte sånt här, jag var så inställd på att det aldrig skulle gå ... jag måste köpa en bok eller nåt :D

Nu är jag rädd att det skall bli något fel bara för att jag är så glad så att det inte är på riktigt :crazy: Men inatt sprang jag hem till mamma och skvallrade fast jag VET att man skall vänta ett par månader för att risken är så stor att det händer något i början. Men jag kunde inte låta bli :D


Tack för alla svaren allihopa, håll tummarna för oss nu! Tänk att det GICK, trots allt!
 
Sv: Graviditetstest?

När jag plussade så han jag knappt kissa på stickan innan det visade positivt.

Jag hade tänkt kissa, stänga den där plastgrejen och hålla för visningsfönstret, tyckte det skulle jag hinna med innan resultatet visades ;)


GRATTIS :banana:
 
Sv: Graviditetstest?

Nu är jag rädd att det skall bli något fel bara för att jag är så glad så att det inte är på riktigt :crazy: Men inatt sprang jag hem till mamma och skvallrade fast jag VET att man skall vänta ett par månader för att risken är så stor att det händer något i början. Men jag kunde inte låta bli :D

Klart man inte måste vänta! Det kan ju vara skönt att berätta iaf för de närmaste så man har något stöd om man skulle få missfall. Tänk om det skulle hända t ex i 11:e veckan. Då har man ju gått så lång tid att man säkert blir väldigt ledsen. Varför ska man inte kunna dela sorg med familjen också?!:( Alla vet ju att man inte kan "lova" att det inte blir missfall.. inte för att det är det man väntar sig heller.

Personligen så vet våra vänner att vi försöker lite sådär och skulle jag bli gravid så skulle jag nog inte kunna hålla mig från att berätta. Jag skulle inte kunna vara ledsen över ett missfall och försöka dölja det.
 
Sv: Graviditetstest?

Grattulerar jättemycket.. :banana:
Jag kan tänka mig att eftersom ni har försökt i över tre år så har du gått och grubblat mycket på detta.. det kan utlösa en spärr mot graviditet.. nu när du fick komma på utredning och så vart du mer avslappnad vilket gjorde att det löste sig och du vart gravid..
Jag känner en tjej.. hon kunde pga operation inte få barn sa läkarna.. genomgick 3 IVF utan resultat.. skulle adoptera men vart nekad... en månad efter beskedet upptäcker hon att hon var gravid.. har idag två underbara töser.. livet är konstigt
 
Sv: Graviditetstest?

Jo det var så jag tänkte också :) Så familjen har redan fått veta :D
Det är så himla häftigt och helt surrealistiskt att sitta på jobbet. Det känns som om alla SER att det hänt något!

Jag blir jätteglad för alla grattis, tack så mycket :bump: Undra hur lång tid det tar innan det syns och när man får skvallra för alla utan att vara jätteorolig!

Min storebror försökte dämpa lite och säga att det är komplicerat och tänk på att om det går dåligt så är det bara försöka igen och inte bli för lessen ... han är ganska söt när han oroar sig för lillasyster (som ändå är 30 år ... )

En liten rolig grej : jag har ett sto på betäckning, och när min sambo ringde sin mamma och sa att hon skulle bli farmor, så svarade hon med att tycka ååå vad roligt och när kommer hon hem från hingsten :rofl: Han fick säga TRE gånger att han faktiskt menade mig och inte hästen :rofl:
 
Sv: Graviditetstest?

Härligt besked, så här på morgonen! :banana:

Stort grattis!!

Visst känns det konstigt att gå omkring som om inget har hänt - när det känns som om ALLT är förändrat. ;)
 
Sv: Graviditetstest?

Nu säger jag inte längre ett försiktigt grattis utan ett JÄTTEGRATTIS !!

Åhh - vad roligt !

Vad skönt att det "tog" sig utan hjälp !
Nu VET ni att ni faktiskt kan bli gravida ihopa !
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 348
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 830
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 535
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp