Graviditetspenning

Magnum

Trådstartare
Ni som ansökt som graviditetspenning?
Vad har ni för arbete, och fick ni ansökan beviljad?

Nyfiket-var tycker man gränsen går för tyngd och antal lyft för att det ska räknas som tungt arbete?
Har fyllt i ansökan dag, men inte skickat än. :)

Jag har en tjänst inom vården och fick två månader gravidpenning beviljad utan några problem.

Nu hade jag iofs pluggat men skulle egentligen jobbat under sommaren men det blev perfekt tajmat och jag fick en lång semester :)

Jobbar inom bevakning på känsliga platser med skyldighet att agera vid händelse av brott, larm, utrymning osv. Sökte mest för att min chef tyckte att det var opassande att jobba där som höggravid och jag själv var rätt sliten. Tur det då jag fick fogsmärtor och inte ens klarat av det dagliga jobbet utan incidenter :p hade fått sjukskriva mig i stället utan gravpenning.

Jobbar som personlig assistent,och vi jobbar en och en under våra pass,så jag fick den beviljad utan problem. Sista månaden fick dom dessutom lov att sätta in en extra för det var en del saker som inte funkade för mig,inte för att jag hade ont/krämpor,utan för att magen helt enkelt var i vägen. Det är mycket bilkörning,sitta på huk, få på lyftselar under brukaren i sängen osv.

Sonen föddes i v 36,så jag hann vara hemma ca 1 månad,blir det fler barn så ska jag se till att använda semester tiden innan gravpeng går in.

Första gången "säljare" i en mataffär. Gjorde allt ifrån att lyfta fulla banankartonger till att sitta i kassan. Fick 50% gp beviljat... I praktiken var det inte möjligt eftersom vi endast var två som jobbade och det inte går att lämna allt tungt arbete till den andra, jag hade dessutom ont av att både sitta och stå i kassan så (foglossningar).

Andra gången var jag personlig assistent med tunga lyft, skjutsa rullstol och gå mycket och fick 100% beviljat pga. foglossningar.

Ni som ansökt som graviditetspenning?
Vad har ni för arbete, och fick ni ansökan beviljad?