Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jobbar på en dialysmottagning. Fick till slut beviljat efter flera telefonsamtal nellan chef och fk samt en överklagan från mig då jag fick avslag första vändan. Vi har en del lyft osv men inte i samma utsträckning som på en vårdavdelning. Två personer fick ett år tidigare beviljat utan krusiduller men det verkar vara nya tider nu och det är tråkigt då vår arbetssituation har blivit betydligt tyngre under detta år med fler patienter i sämre skick.Ni som ansökt som graviditetspenning?
Vad har ni för arbete, och fick ni ansökan beviljad?
Nyfiket-var tycker man gränsen går för tyngd och antal lyft för att det ska räknas som tungt arbete?
Har fyllt i ansökan dag, men inte skickat än.
Så om graviditetspenningen inte går igenom så är det sjukskrivning som gäller?
Jag har också ansökt om graviditetspenning. Jag pluggar iofs för tillfället men tar examen om några veckor och ska egentligen gå tillbaka till mitt gamla jobb (tungt lagerarbete). Jag kan inte jobba där med 2 månader kvar till förlossning men eftersom jag inte hunnit gå tillbaka till tjänsten efter tjänstledigheten så är jag osäker på om jag har rätt till penning eller inte och då måste jag se mig om efter andra försörjningsalternativ .