Graviditetspenning

Det verkar vara väldigt olika från fall till fall helt oavsett vad man egentligen har för besvär.

Visst är det så, att det skiljer sig från fall till fall.
I många fall beror det nog på förstående eller oförstående läkare. Men även på hur de skriver intyget, hur tydlig informationen är till fk.

Har inte sökt eftersom jag varit sjukskriven. Samma sak men olika namn typ.
Första barnet dock fick jag beviljat när jag var i v24 eftersom min arbetsgivare inte kunde omplacera mig. Jobbade på slakteri då.

Förra graviditeten jobbade jag på en akutvårdsavdelning och fick 100% gravpenning utan problem. Alla fick det där. Nu jobbar jag inom ASIH (avancerad sjukvård i hemmet) och här finns möjlighet till omplacering som samordnare på 50%, så då antar jag att det blir 50% gravpenning när det väl blir dags.

Förra graviditeten jobbade jag på en akutvårdsavdelning och fick 100% gravpenning utan problem. Alla fick det där. Nu jobbar jag inom ASIH (avancerad sjukvård i hemmet) och här finns möjlighet till omplacering som samordnare på 50%, så då antar jag att det blir 50% gravpenning när det väl blir dags.

Jag jobbar också på ASIH, vi har inte diskuterat omplacering ännu men jag tror inte att det finns någon lämplig tjänst. Hoppas inte att det ska vara något problem med grav.penning men jag tycker inte att det borde vara det, vi har ju rätt ofta ganska knepiga arbetsställningar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 946
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 048
Övr. Barn Vi sitter här hemma och planerar resten av föräldraledigheten, och inser… vi har inte skyddat min mans SGI. Har varit alldeles för...
Svar
10
· Visningar
1 511
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025