graviditetsnojja

Sv: graviditetsnojja

nae de ska nog mkt till om man missar det, hade jag varit kraftig, inte en tanke på o skaffa barn eller ens försökt och allt rullar på som vanligt så hade jag nog inte heller trott det om jag inte fått några symtom...:p

Nä precis om man redan har en mage så förstår jag mer! Annars har jag väääldigt svårt o förstå att det går att missa :D Typ med min mage, som inte var slimmad innan men inte stor "Öh, har nog bara ätit lite mycket.. bullar?"

Ja hon var ganska knubbig, men hon hade gått ner mycket i vikt precis innan dom reste, så sen när hon började gå upp i vikt under Thailands-vistelsen så tänkte hon inte så mycket på det, tänkte mest att det var "semester-kilon" som hon skulle ta hand om när hon kom hem igen. Hon hade även ont i ryggen och svullna fötter, men det relaterade hon till att dom gick mycket och bar tung ryggsäck... Ska väl nämnas att graviditeten blev till av en engångsföreteelse på studentbalen, hon hade bara sex den gången på hela året, så hon kunde inte ens tänka sig att hon skulle kunna vara gravid (dom använde skydd).

Ja hon var ganska knubbig, men hon hade gått ner mycket i vikt precis innan dom reste, så sen när hon började gå upp i vikt under Thailands-vistelsen så tänkte hon inte så mycket på det, tänkte mest att det var "semester-kilon" som hon skulle ta hand om när hon kom hem igen. Hon hade även ont i ryggen och svullna fötter, men det relaterade hon till att dom gick mycket och bar tung ryggsäck... Ska väl nämnas att graviditeten blev till av en engångsföreteelse på studentbalen, hon hade bara sex den gången på hela året, så hon kunde inte ens tänka sig att hon skulle kunna vara gravid (dom använde skydd).

Satan i gatan! Då kan jag förstå att man missar... Men det låter ju så otroligt!

Men gud, det låter ju helt otroligt. Fast man har ju hört om flera som missat fast man tror att det bara är snack. Jag känner en som fick veta i 6:e månaden, men att missa en hel graviditet :eek: Duktigt snopet :D
Jag kan ju tillägga att det är mamman själv som har berättat detta, på ett annat forum på nätet. Eftersom vi inte ska länka till andra forum så låter jag bli det dock. Denna kvinna gick på P-sprutor, vilket gjorde att graviditeten liksom var helt oväntad. Och då kan man tolka en ökad rondör som att man helt enkelt har ätit lite för mycket god mat.

Jag själv ser ju ut som om jag svalt en badboll redan i vecka 20, så jag skulle liksom aldrig kunna missa en graviditet. (de som har sett min höggravidbild från förra graviditeten förstår vad jag menar) Men om man bara blir lite rundare och det dessutom inte alls har funnits med i tankarna så kan jag förstå om man bortförklarar tecknen för sig själv.

Jag kan ju tillägga att det är mamman själv som har berättat detta, på ett annat forum på nätet. Eftersom vi inte ska länka till andra forum så låter jag bli det dock. Denna kvinna gick på P-sprutor, vilket gjorde att graviditeten liksom var helt oväntad. Och då kan man tolka en ökad rondör som att man helt enkelt har ätit lite för mycket god mat.

Jag själv ser ju ut som om jag svalt en badboll redan i vecka 20, så jag skulle liksom aldrig kunna missa en graviditet. (de som har sett min höggravidbild från förra graviditeten förstår vad jag menar) Men om man bara blir lite rundare och det dessutom inte alls har funnits med i tankarna så kan jag förstå om man bortförklarar tecknen för sig själv.

Ja alltså jag tror er! Det är bara att det låter så tokigt :D

Haha jag har sett din bild ;) Jag ser ut som att jag har svalt en badboll jag med så här skulle det vara omöjligt att missa!

Sen har jag haft så många tecken o mått så dåligt osv så jag skulle ju klart undra vad sjutton som var fel! Men vissa har ju symptom som går att förknippa med annat.

För att missa en sån sak måste man ju ha en ganska stor mage sen innan annars måste det ju vara omöjligt? :eek:

Ptja.... Kompisen fick veta i slutet av maj -06 att hon var gravid, hennes dotter föddes 2½ månad senare. Inte rejält överviktig, kanske 5-6 kilo bara. Hon var hemma hos mig bara 3 veckor innan den lila föddes, och bortsett från att hon då hade börjat samla på sig vätska i fötterna så de såg ut som spärrballonger så syntes ingenting, trots att jag visste om graviditeten.

Graviditeten upptäcktes vid ett rutin-gravtest inför hormonbehandling (för kommande IVF då de hade försökt i många år att bilda familj)

*kl*

Att dom inte känner att barnet sparkar? Jag har svårt att hajja att det går att missa. Då måste man ha enorma gaser för att kompensera det.;)

Jag skulle behöva lägga en jätterökare en gång i timmen om jag skulle kunna ha nåt att skylla på. ;) Jag bär barnet ganska långt bak och det dröjer länge innan det börjar synas. Men det känns..;)

Jag vet också en som inte visste om att hon var gravid, men det måste ju bara kännas.. Eller så ignorerar man det.

kl

Min faster visste inte om att hon var gravid med sitt 4:e barn:o.

Åkte in till akuten för att hon trodde att hon hade njurstensanfall, hade haft problem med det innan. Det hade hon inte, hon skulle föda barn.

Med de andra barnen hade hon gått upp ca 15 kg och verkligen varit gravid med stor mage. Den här gången hade hon gått upp ca 5 kg och hade istortsätt ingen mage.
Hon hade blödningar hela tiden.

Födde sedan 2 barn till och den sista grav syntes inte heller men då visste hon om den.

Fast alla har inte mycket sparkar i vecka 29 var jag in och kollade magen för att jag tyckte inte att bebis kändes speciellt mycket, (alla andra pratade om fotbollsspelare och jag kände mig som ett frågetecken och sa att jag knappt kände något alls) såg då på ul och ctg-kurva att han (Isak) rörde på sig hur mycket som helst men kändes gjorde det inte fast jag såg sparken. Däremot syntes det på magen att jag var gravid. Så alla känner inte alls jättemycket. Hade aldrig en enda spark som gjorde ont eller var speciellt stark. Först de sista fyra veckorna såg man något på utsidan av magen.

*kl*

Har en kompis som fick veta i mitten på december 2006 att hon var gravid. Bäbisen skulle komma i februari 2007. Hon var alltså gravid i 7 månaden och märkte inget speciellt. Hon är lång och smal 175cm straxt under 60kg. Hon märkte ingenting utan hennes mamma började misstänka lite eftersom hon klagade på ont i magen och att det inte kändes som vanligt. Hon hade väldigt oregelbunden mens och inte alls ovanligt att den var borta långa perioder. Syntes knappt att hon var gravid även precis innan bäbisen kom.

Lilla Wilma föddes 14/2 2007 och är världens gulligaste.

Mvh Miks

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Var ett tag sen jag skriv sist här om min Ulcerös Kolit, jag började ju få Remsima som är biologisk medicin i somras. Har sen dess varit...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: Kilauea
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 401
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar