graviditetsnojja

vinkelina

Trådstartare
har fått lite graviditetsnojja nu, dvs jag tror att jag är "gravid" troligen hänger det ihop med att sambon och jag har det ganska tufft just nu, och kommer förmodligen att separera.

*symtom*

magen har känts uppsväld, fast den inte är det, som typ när man har ätit en massa god mat under en period, men inte rört på sig, brukar kännas bättre efter att jag bajsat:o dvs känner mig mindre uppsväld då, 1-2 timmar

tycker att det känns konstigt att sova på magen

har börjat "graviditetslyfta" saker från marken

men är jag gravid är det minimi i 3 månaden....

nå, mensen skall komma om ca 1 vecka, så vi får ta o se vad som händer då

Sv: graviditetsnojja

Varför inte göra ett graviditetstest? Så behöver du inte längre fundera...

vad menas med det här? "har börjat "graviditetslyfta" saker från marken"

men är jag gravid är det minimi i 3 månaden....

nå, mensen skall komma om ca 1 vecka, så vi får ta o se vad som händer då

Jag kanske är helsnurrig och läser illa nu, men... står det att du kanske är i 3e månaden redan och väntar på mensen som ska komma nästa vecka? Vore du gravid i tredje månaden borde du väl inte haft någon mens de senaste... 3 månaderna? Eller? :confused:

vad är meningen med denna tråden?? :confused: gör ett test, tycker du beskriver en skengraviditet i mina öron, har oxå haft de symptomen någon gång när jag trott att jag var gravid men när jag väl blev gravid(på riktigt) fick jag mensvärk i över en vecka ist...:p
har du regelbunden mens med 28 dagars cukel och ska ha den kommande veckan är du inte i tredje månaden... snarare i tredje veckan....

Det händer ju att gravida kvinnor har blödningar med samma regelbundenhet som menstruationen, så jodå, det skulle kunna vara teoretiskt möjligt att ts är gravid i 3e månaden. Det är väl förmodligen så länge sedan hon hade "graviditetsalstrande aktiviteter" för sig...

Fast jag håller med, det är förmodligen skengraviditet.
Men gör ett graviditetstest direkt så är svaret klart.

jo det är sant en kompis visste inte fören i 8e mån att hon var gravid pga just regelbundna blödningar (+hennes vikt har alltid svängt mkt och hon har alltid haft problem med magen)

men att 1 vecka innan beräknad mens ha de symptomen tror jag bara är inbillning....
bara för man lyfter på annat sätt betyder ju inte det gravid.... jag lyfter likadant som innan jag blev gravid förutom tunga saker då :p

Jag har varit lite skengravid över en månad. Det var lite jobbigt faktiskt, eftersom mensen uteblev i tre månader också. Men testen visade negativt och nu kom mensen för några dagar sen och jag nästan jublade av glädje. Jag kan inte ta hand om ett barn än, så det var skönt när mensen väl kom.

jo det är sant en kompis visste inte fören i 8e mån att hon var gravid pga just regelbundna blödningar (+hennes vikt har alltid svängt mkt och hon har alltid haft problem med magen)

men att 1 vecka innan beräknad mens ha de symptomen tror jag bara är inbillning....
bara för man lyfter på annat sätt betyder ju inte det gravid.... jag lyfter likadant som innan jag blev gravid förutom tunga saker då :p

För att missa en sån sak måste man ju ha en ganska stor mage sen innan annars måste det ju vara omöjligt? :eek:

För att missa en sån sak måste man ju ha en ganska stor mage sen innan annars måste det ju vara omöjligt? :eek:

tjejen ifråga har alltid varit mer eller mindre överviktig(ca 30 kg) och alltid haft magbesvär. och när "mensen" kom som den skulle regelbundet var det inget hon funderade på fören hon växte ur byxorna på 2 veckor...

Det förekommer faktiskt oftare än man tror att graviditeter missas. Det senaste fallet jag har hört talas om var en mamma som redan hade två barn (rätt stora) som gick igenom en hel graviditet utan att ha en aning om att hon var gravid. Om fostret ligger "långt bak" i kroppen så är det inte säkert att magen blir så stor. Denna kvinnan åkte in till akuten och fattade ingenting förrän hon blev uppskickad till förlossningen och en kort stund senare hade fött barn... (ja, hon blev ganska chockad) Och kom ihåg, som sagt, att hon hade varit gravid tidigare också!

Men gud, hur sjutton gör man då? (inte för att du kan svara, men ändå) :angel:
Jag menar, man åker in till akuten för att man har ont i magen (antagligen?) och någon timme senare har man ett till barn.. läskigt.

Jag ska se om jag kan hitta länken till där det beskrevs...

Edit - hittade det inte nu...

Senast ändrad:

Jag har en bekant som inte visste att hon var gravid. Hon åkte och backpackade i Thailand i 6 månader och på flygplatsen i Bangkock när dom satt och väntade på sitt plan hem, så fick hon åka in till sjukhuset för fruktansvärda magsmärtor. Ingen läkare pratade direkt bra engelska, men hon uppfattade att läkaren sa "nu kommer den snart", hon fattade inte vad det var som skulle komma... Och NEJ hon mår inte psykiskt dåligt och skulle INTE förneka en graviditet om hon visste om den. Det blev väldiga problem efter att barnet var fött, hon fick nämligen inte lämna landet eftersom barnet inte hade några giltiga papper, så hennes föräldrar fick resa ner och hjälpa henne att komma hem med sitt nyfödda barn. Snacka om chock. Idag mår både mamma och barn bra :)

Det där är väl en faktoid? Eller så har den där kvinnan vääääääääääääldigt många kompisar?

Det förekommer faktiskt oftare än man tror att graviditeter missas. Det senaste fallet jag har hört talas om var en mamma som redan hade två barn (rätt stora) som gick igenom en hel graviditet utan att ha en aning om att hon var gravid. Om fostret ligger "långt bak" i kroppen så är det inte säkert att magen blir så stor. Denna kvinnan åkte in till akuten och fattade ingenting förrän hon blev uppskickad till förlossningen och en kort stund senare hade fött barn... (ja, hon blev ganska chockad) Och kom ihåg, som sagt, att hon hade varit gravid tidigare också!

Men gud, det låter ju helt otroligt. Fast man har ju hört om flera som missat fast man tror att det bara är snack. Jag känner en som fick veta i 6:e månaden, men att missa en hel graviditet :eek: Duktigt snopet :D

Jag har en bekant som inte visste att hon var gravid. Hon åkte och backpackade i Thailand i 6 månader och på flygplatsen i Bangkock när dom satt och väntade på sitt plan hem, så fick hon åka in till sjukhuset för fruktansvärda magsmärtor. Ingen läkare pratade direkt bra engelska, men hon uppfattade att läkaren sa "nu kommer den snart", hon fattade inte vad det var som skulle komma... Och NEJ hon mår inte psykiskt dåligt och skulle INTE förneka en graviditet om hon visste om den. Det blev väldiga problem efter att barnet var fött, hon fick nämligen inte lämna landet eftersom barnet inte hade några giltiga papper, så hennes föräldrar fick resa ner och hjälpa henne att komma hem med sitt nyfödda barn. Snacka om chock. Idag mår både mamma och barn bra :)

Men allvarligt! :eek:

Hade hon också kagge sen innan? Misstänker att dom som missar inte har slimmad o fast mage för det köper jag bara inte! :D

nae de ska nog mkt till om man missar det, hade jag varit kraftig, inte en tanke på o skaffa barn eller ens försökt och allt rullar på som vanligt så hade jag nog inte heller trott det om jag inte fått några symtom...:p

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Var ett tag sen jag skriv sist här om min Ulcerös Kolit, jag började ju få Remsima som är biologisk medicin i somras. Har sen dess varit...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: Kilauea
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 401
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar