Gravidfotografering

strawberrysylt

Trådstartare
Någon som gjort det eller funderar på det? 😊
Vore superkul att se bilder och/eller höra era tankar och idéer kring det.

En av mina bästa vänner ska fota oss, men jag tittade för skojs skull idag på vad vår bröllopsfotograf tar och det var billigare än jag trodde, så tror vi ska boka foto hos henne också 😊.

Jag vill ha bilder med min man, men även något på bara mig. Tycker det är jättefint när man matchar kläder, gärna att kläderna matchar omgivningen också, vill vara ute.

Tänker att foton med min vän kan vi ta vid flera tillfällen, magen syns redan, men med fotografen bokar vi kanske runt vecka 30, tänker att jag vill ha riktig mage, men inte känna mig otymplig. Borde väl vara lagom utifrån vad jag läst...

😊🌻😊

Tagen av en fd bukare 2021, i augusti. Så var väl typ i v 30 någonting.
received_537275887510937.webp

Min vän är fotograf. Så hon har fotograferat båda mina graviditeter och nyfödda bebisar. Med första barnet var hon ny på att fotografera, 5 år senare mer eller mindre proffs! Jag älskar mina bilder som hon tagit!

Bifogade filer

• felicia_graviditet2_1.webp
    felicia_graviditet2_1.webp
    117,8 KB · Visningar: 227
Senast ändrad:
Exmannen tog bilden 13 juli 2021 när vi väntade dottern. Hon var beräknad till slutet av oktober. Jag ville ha en gravidfotografering med mig och även alla barn men jag var inte sugen på att betala den kostnaden.

(Och nej jag står inte mitt i fältet utan på en smal traktorväg).
Screenshot_20241226-091705~2.webp

Nu blir det lite hud här 😅 Min man tog några bilder på mig vid en strand som betyder mycket för oss när jag var i vecka 35. Hade en jobbig graviditet som gjorde att jag vantrivdes med att vara gravid, men är väldigt glad över dessa bilderna ❤️
1000001014.webp

När jag var gravid kände jag mig inte så vacker, jag fick dåligt självförtroende och ville mest gömma mig. Jag var dock stolt över magen.

Jag tyckte då att nä, jag behöver inte dokumentera den här magen, jag är så ful..

Sen en kväll i juli, strax innan hon föddes gick jag ut i hästhagen iförd klänning. Hade varit på kalas innan och ville bara pussa lite häst, då tänkte jag "jävlar, nu hade det blivit fina bilder".

Men jag var ensam och ingen kamera fanns i närheten.

Ångrar det djupt, att jag inte gjorde någon form av fotografering. Jag hade varit nog så nöjd med om någon bekant med bra kamera tagit en bild.

Så fotografera på är mitt råd.

Vi tog bilder i svinkalla februari, måste varit i v 32 eller nåt sånt. Var vid vår favoritbadplats.
16.webp

Det syns inte på bilden, men det duggregnade och blåste kallt. Är nöjd och glad att vi tog "riktiga" bilder med en riktig fotograf!

Vi tog bilder i svinkalla februari, måste varit i v 32 eller nåt sånt. Var vid vår favoritbadplats.
Visa bifogad fil 161524

Det syns inte på bilden, men det duggregnade och blåste kallt. Är nöjd och glad att vi tog "riktiga" bilder med en riktig fotograf!
Barfota i februari!?!? 😨 Men verkligen jättefin bild!! :heart (och iofs - när jag själv var i vecka 32 med dottern för länge sedan så var det september, värmebölja, jag satt på ett kontor utan AC och allt, precis allt, jag ville var att stoppa fötterna i en ishink! :D)

När jag var gravid kände jag mig inte så vacker, jag fick dåligt självförtroende och ville mest gömma mig. Jag var dock stolt över magen.

Jag tyckte då att nä, jag behöver inte dokumentera den här magen, jag är så ful..

Sen en kväll i juli, strax innan hon föddes gick jag ut i hästhagen iförd klänning. Hade varit på kalas innan och ville bara pussa lite häst, då tänkte jag "jävlar, nu hade det blivit fina bilder".

Men jag var ensam och ingen kamera fanns i närheten.

Ångrar det djupt, att jag inte gjorde någon form av fotografering. Jag hade varit nog så nöjd med om någon bekant med bra kamera tagit en bild.

Så fotografera på är mitt råd.
Jag har inte heller en enda bild på mig själv när jag var gravid - vet egentligen inte varför, jag var ändå ganska nöjd med min gravidkropp även om det var lite lätt obekvämt sådär. Och gravidfotografering som sådan var väl inte riktigt nån grej då ännu, vet ingen som gjorde det då i början på 2000-talet.

Visa bifogad fil 161524

Första graviditeten fotades i januari, men jag körde både termobyxor och vinterkängor under klänningen 😂

Bifogade filer

• IMG_1109.webp
    IMG_1109.webp
    16,1 KB · Visningar: 91

Liknande trådar

Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
19 113
Senast: Enya
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 050
Senast: jemeni
·
Fritid Hej! Jag gör mycket hästskisser för att jag tycker det är roligt att hålla på med. Jag ritar utifrån foton och det blir mycket bilder på...
2
Svar
29
· Visningar
3 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat