Hejsan! Jag har en liten fundering, om det kanske finns fler med samma problem som jag? Läser man på nätet ska det vara ganska vanligt, men inte något som pratas mycket om. Jag är gravid vecka 9 och har sen vecka 5 varit extremt trött med illamående som kommer och går. Tröttheten är överväldigande och med kvällsjobb blir det att jag knappt klarar av min vardag med min tvååriga son. De senaste två veckorna har jag kännt mig väldigt nere, och de senaste två dagarna har jag varit som i en dimma. Sover hela dagarna om jag är själv hemma, får ångest inför att åka till jobbet på kvällen pga min trötthet och att jag känner att jag inte orkar hålla tempot och göra mitt jobb bra. Blir stressad av att se hur det blir stökigt hemma, att jag inte har ork med djuren mm. Inget känns roligt och jag kan bara sitta och gråta en hel dag. Barnet är önskat och välkommet. Har två missfall i bagaget och jag oroar mig nu för att det ska hända igen, trots att jag har fått komma på ett vul och se att hjärtat slår.
Känner inte för att göra nåt och kan inte planera mina dagar. Min sambo är underbar, men tror han har lite svårt att förstå hur jag egentligen mår.
Jag ringde barnmorska idag, men fick knappt fram nåt för jag bara grät i telefonen. Hon skulle lämna ett meddelande till min ordinarie barnmorska som skulle ringa upp mig, men det blir antagligen inte förrän efter helgen.
Vad gör man? Nån som känner igen sig?
Känner inte för att göra nåt och kan inte planera mina dagar. Min sambo är underbar, men tror han har lite svårt att förstå hur jag egentligen mår.
Jag ringde barnmorska idag, men fick knappt fram nåt för jag bara grät i telefonen. Hon skulle lämna ett meddelande till min ordinarie barnmorska som skulle ringa upp mig, men det blir antagligen inte förrän efter helgen.
Vad gör man? Nån som känner igen sig?