Millissen

Trådstartare
Börjar fundera på om jag är gravid...
Jag hade oskyddat sex för ungefär 3 veckor sen, är ganska säker på att det är då jag hade ägglossning.
Det var en fredag, tog akut p-piller på måndagen och på torsdagen började jag blöda lite. Blödningarna höll i sig i en vecka.
Så jag tänkte inte mer på det förrän jag nu har fått svullna bröst, hungrig hela tiden, svullen mage och nu sega vita flytningar.
Ska egentligen inte ha min mens än på någon vecka och jag brukar aldrig känna mig så här innan mens.
Tog gravtest igår som visade negativt, men egentligen ska man ju inte ta det förrän man förväntar sig mensen så jag trodde väl nästan att det skulle visa neg ändå.

Känns bara så konstigt om jag skulle vara gravid iom att jag tog akut p-piller och började blöda efter det.
Så vad tror ni kan jag vara gravid ändå?

Sv: gravid?

Jättesvårt att ge några konkreta svar på den informationen, men..

Man brukar ha ägglossning ca 2 veckor innan mensen

Om du hade sex på fredagen och tog pillret på måndagen är det troligen för lång tid för att det skulle ha påverkat en eventuell befruktning. Ju längre man väntar med att ta det, ju sämre effekt får man. Senast 72 timmar efter sex.

Hur lång cykel brukar du ha?
Var det dags för mens när du fick blödningen den veckan som du tog pillret?

Mitt råd just nu är att vänta tills du definitivt vet att mensen är försenad och sen ta ett gravtest till. Alla syptom du räknar upp är inte ovanliga som PMS symptom och om du är väldigt känslig för hormoner kan akut-ppillret ge förstärkt PMS som biverkan (bli inte orolig om du får rejäl mensvärk när den kommer också, tråkigt, men normalt) Så dina symptom behöver inte betyda att du är gravid, men samtidigt så finns det en liten risk.

jag har en lång cykel, ca 2 månader mellan mens.
Så blödningen var inte mens, blödde bara lite grann men konstant i en vecka.
Känns ju väldigt skönt att det kan vara PMS symptom iaf :)
En graviditet är nog inte riktigt vad jag behöver just nu...
Men det är väl bara att vänta då, börjar bara bli lite galen av att inte få veta med en gång :)

jag har en lång cykel, ca 2 månader mellan mens.
Så blödningen var inte mens, blödde bara lite grann men konstant i en vecka.
Känns ju väldigt skönt att det kan vara PMS symptom iaf :)
En graviditet är nog inte riktigt vad jag behöver just nu...
Men det är väl bara att vänta då, börjar bara bli lite galen av att inte få veta med en gång :)
Gå till en ungdomsmottagning det är mitt tips. Här inne får du knappast reda på om du är gravid eller inte.

Ne det förstår jag också. Frågan var väl mer om det överhuvudtaget finns en chans att jag är gravid efter akut p-piller och blödning.
Jag ska vända mig till UM i nästa vecka när jag är säker på att jag borde fått min mens :)

Hade kondom som sprack, fortsatte utan kondom var full och kåt. Stort misstag.

Har inte varit på um än, har inte haft tid så jag ska vänta tills nästa vecka ist, då är jag ju iaf säker på att mensen är sen, om jag nu inte får den innan dess.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: malumbub
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Cactus
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 720
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 936
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel