Status
Stängd för vidare inlägg.
N

No-NaMe

Skriver anonymt...
Jag funderar lite på om jag kanske kan vara gravid... ska göra ett test, men vill ändå höra vad ni tror o ventilera lite.

Hade oskyddat men avbrutet sex för ca tre månader sen, fick ett glapp i p-pillerätandet pga dålig planering och semester.
Det var i en hyfsat "säker period", precis dan efter mensens slut.

Nu går jag uuuppåt i vikt... inte jättemkt men ändå. jag är en typisk "rumpfettsamlare", blir sällan tjock om magen, men nu är jag tjock om både rumpan o magen. är 1,67 o väger i vanliga fall ca57-59 kg, nu 62-63:eek:
Började äta piller igen månaden efter o har nu käkat 1 1/2 mån. om jag skulle vara gravid, hur påverkar detta? inget illamående, inga ömma bröst men väldigt trött o sliten, haft mens som vanligt, kanske lite mindre än vanligt men det blev kanske lite knas med p-pillerhoppandet.
vad tror ni?
 
Sv: gravid?

om man har mens så kan man väl inte vara gravid?
jag tror nog inte det är någon risk..
men jag är ju inget proffs precis :D
 
Sv: gravid?

Man KAN ha mens som vanligt fast man är gravid. Men det kan ju också vara p-pillrena som gör att du går upp i vikt(har du kanske bytt sort?).
Men ett grav test är absolut ett bra förslag även om det inte är helt troligt att du är gravid om det bara var en gång och så nära mens.
 
Sv: gravid?

No-NaMe skrev:
Började äta piller igen månaden efter o har nu käkat 1 1/2 mån. om jag skulle vara gravid, hur påverkar detta?

Jag tror inte att det är så farligt. Det finns ju många som blivit gravida trots p-piller, och det tar ju alltid lite tid innan man upptäcker det och kan sluta med pillren.

Men jag tror inte att du är gravid.

Vad vill du att testet ska visa?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 962
Senast: cf234k
·
Kropp & Själ Jag äter P-piller och glömde ta en tablett för en månad sedan. Förra veckan hade jag mens om än kanske lite mindre än vanligt och i...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: Sofie_B
·
Kropp & Själ Nu vänder jag mig till det allvetande Buke för lite råd och tips. Jag har problem med min mage och behöver hjälp att lista ut både hur...
Svar
7
· Visningar
873
Senast: ginnies
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 116
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp