_Angel87_

Trådstartare
Hur säkra är graviditetstesten som man köper på apoteket?
Testade först Clear Blue 2-pack, gjorde de första runt den 15/1 och den andra i början på februari och båda visade negativt.

Sen köpte jag ACO´s test i torsdag och tog det i fredags på morgonen och det var positivt. Kan man lita på testet?

Mina bröst är lite ömma och har växt en aning.

Ska ringa min BM imorgon, men vad ska jag säga?
Detta är första gången för mig

Tacksam för svar :)

Sv: Gravid?

Det kan aldrig vara fel åt det hållet, visar testet positivt så är det bara att gratulera! :laugh:

Ja, ring BM och boka tid :) Säg att du testat positivt/är gravid ;)

Comfort: Tack får bara hoppas att BM´s test säger samma sak om hon vill att jag ska göra ett :)

Equilina: Tack :)

Är det vanligt att brösten växer en aning tidigt i graviditetet? Vet att det säkert är väldigt individuellt.
För ca 3 veckor sen hade jag mens liknande smärtor i magen.
Och nu sista veckan har jag känt mig lite svullen om magen och även vid livmodern typ, om ni förstår va jag menar?

Ja det är fullt normalt! Mina bröst vart större hårdare och känsligare mot kyla direkt ägget fäste i princip! Dom mensliknande smärtorna betyder att livmodern växer!
Grattis till graviditeten! Testen visar aldrig fel åt det positiva hållet! Mkt troligt tog du dom andra två testen för tidigt därför dom visade negativt. Bm brukar lita på att du fått ett plus på stickan så du slipper göra ett där. Däremot kan dom göra en gynkontroll och känna på livmodern och på så sätt checka av att den växer!

Okej. Då har jag alltså känt av rätt då :)
Nu gäller det bara att jag och sambon kan vara tysta om det enda fram till den 23 april. Kommer man lyckas tro?
Min pappa vet inget och inte hans sambo heller utan dom ska få veta det den 23 april, samma dag som dom gifter sig :D
Så det blir ju en fin bröllopspresent till dom :)
Men ska inte säga nå utan ska köpa små söta bebis sockor och slå in och ge till dom

Jag tycker det verkar väldigt konstigt att ge dem bebissockor. Det är ju inte de som ska ha en bebis

Men det finns en tråd nånstans om roliga sätt att berätta för familj... leta lite så hittar du den nog.

Okej. Då har jag alltså känt av rätt då :)
Nu gäller det bara att jag och sambon kan vara tysta om det enda fram till den 23 april. Kommer man lyckas tro?
Min pappa vet inget och inte hans sambo heller utan dom ska få veta det den 23 april, samma dag som dom gifter sig :D
Så det blir ju en fin bröllopspresent till dom :)
Men ska inte säga nå utan ska köpa små söta bebis sockor och slå in och ge till dom

Jag skulle inte berätta det på deras bröllops dag. Det är deras dag;) Berätta dagen efter istället;)

Alltså jag har inte bestämt mig än för att säga det då utan det är bara funderingar jag har.

Brkuar man kunna få ont på ena sidan av magen i början när man är gravid?
För de gör lite on på vänstra sidan när jag trycker lite lätt där

Tycker inte heller att du ska berätta samma dag, det är deras dag och dom har så mkt annat att fokusera på just den dagen! Så tror du får en bättre reaktion om du berättar dagen efter! :)

Grattis till graviditeten!

Men instämmer med övriga, låt din pappa och sambo få fira sin bröllopsdag där de själva står i centrum! Din graviditet berättar du lämpligast om vid ett annat tillfälle.

Att berätta de på deras bröllopsdag var som sagt bara en fundering.
Tyckte att det skulle bli en fin bröllopspresent till dom.
Hoppas ni förstår hur jag menar/tänker

Att berätta de på deras bröllopsdag var som sagt bara en fundering.
Tyckte att det skulle bli en fin bröllopspresent till dom.
Hoppas ni förstår hur jag menar/tänker
Jag förstår vad du menar, MEN... Att berätta om en graviditet, det är en jättestor grej (oftast), både för de som berättar och för de som får mottaga nyheten. Tanken att ha graviditeten som bröllopspresent är fin, men chansen/risken/eller hur man nu väljer att se på det.. är att fokuset som ska vara på bröllopsparet istället flyttas till den gravida. Jag tycker faktiskt inte att det är riktigt schysst.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en bonusdotter som mycket val skulle kunna bli gravid. Om hon hade valt att beratta det pa var brollopsdag hade jag blivit pissed off. Sa egoistiskt. Sag det dagen efter istallet, eller innan.

Jag forstar hur du tanker och det blir ju ratt fran ditt hall, men inte fran det andra hallet (tycker jag).

Förtstår inte varför alla går på mig om att berätta de på pappas bröllopsdag när jag säger att det bara var en fundering och inget jag bestämt??

Ska iaf till BM på tisdag :)

känner du att du vill berätta på bröllopet så kan du ju berätta det bara för brudparet/din pappa lite senare på kvällen och bara till honom. På så sätt får du göra honom glad, men tar inte gästernas uppmärksamhet från brudparet med din graviditet:)

Lycka till hos barnmorskan! Har du hoppat in i hösttrråden ännu?

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 329
Gravid - 1år Är på BIM+6, har annars en regelbunden mens som kan diffa 1 dag ungefär. Har haft molvärk från och till, ökade flytningar, trötthet...
2
Svar
36
· Visningar
50 530
Senast: Terqa
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 404
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Jag fick min senaste mens nån gång runt den 20e oktober, mellan 20 och 24 iaf. Kommer ihåg att jag tyckte den var konstig men minns...
2 3
Svar
57
· Visningar
18 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat