Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej,
Är gravid med mitt första barn och har en fyraårig ridhäst. Än så länge kan jag rida som jag önskar och framöver när jag blir större även tömköra i större utsträckning. Hästen är snäll så sålänge min kropp tillåter kommer jag kunna jobba med honom som det känns nu.
Har dock insett att förr eller senare kommer jag behöva en paus och hästens utveckling kommer inte bli som jag planerat. Skulle egentligen hoppas in ordentligt och börja tävlas till hösten men det känner jag att jag kommer vänta med nu.
Har bestämt mig för att lämna hästen på utbildning i två månader för att han ska vara i fas som femåring och jag ska kunna släppa på den stressen lite. Vill därför fråga er som varit gravida/haft nyfödda barn och häst samtidigt - när tror ni helst man behöver den pausen? Innan/efter förlossning osv. När han är hemma är det inget större arbete för mig att ha honom så han står med fullservice men vill att han ska vila så lite som möjligt.
Medryttare är inte aktuellt i dagsläget.
Tacksam för era svar och tankar!
Ja det hade kunnat funka, vila sista månaden som gravid, iväg 2månader i samband med bf och vila efter ca 1 månad! Går på stor lösdrift och har en liten stark kropp så jag är inte orolig att han måste hållas igång mer än så egentligenGår det planera in 4 åringens vila i slutet av din graviditet? I så fall hade jag skickat den i samband med BF.