Gravid och strålning från trådlösa nätverk

P

Pirat

Hur har ni andra resonerat under graviditet, oroar ni er extra mycket för strålning?
Stänger ni av trådlösa nätverk när ni inte surfar, exempelvis?
Undviker att ha bärbara datorer i knät?

Sv: Gravid och strålning från trådlösa nätverk

Jag bar inte min mobil mot magen. Bla skallbenet skyddar hjärnan mot strålning och på magen har man inget sådan. Barnets skallben är inte tillräckligt skyddande när de är så små.

Nej, jag nojar inte heller. Det skulle vara svårt för mig att sköta mitt jobb då :-)
Bebis ligger trots allt skyddad av många lager muskelvävnad, fett och fostervatten.

Jag vet inte om jag tänker mer på det nu när jag är gravid än annars. Jag försöker överhuvudtaget att undvika strålning om jag kan - vi utsätts ju för mycket hela tiden så det jag kan undvika gör jag...

Försöker att inte ha mobilen i byxfickan osv... har inte trådlöst nätverk hemma.

Nej, vi har inte vidtagit några sådana åtgärder alls.
Datorn har jag i knät mest hela tiden (varmt juh!!) och nätverket står på hela tiden. Dessutom märker datorn av tre grannars nätverk så vad skulle det göra för skillnad om jag stängde av mitt.. :)
Mobilen har jag under kudden när jag sover (kudden brevid den kudde jag sover på...) och i byxfickan på ridbyxorna. I jackfickan annars (än så länge, snart får jag inte ihop jackan om jag har någonting i fickorna...).

Det är så mycket strålning överallt så jag chansar på att det som inte dödar härdar. :)

Jag brukar försöka tänka på att inte alltid ha mobilen närmast magen, har den hellre på bordet bredvid mig eller i bröstfickan än i byxfickan. Använder också handsfree i mesta möjliga mån.

Men jag går inte omkring och oroar mig speciellt. Bebis ligger som sagt ganska skyddad

Jag har ju jobbat som forkare inom EM-strålning, och räknat lite nån gång på strålning från mobiler etc in i hjärnan. Mina slutsatser som jag dragit ledde till att när jag var gravid bar jag inte mobilen närmast kroppen, men däremot i handväskan (fälten avtar kvadratiskt med avståndet så liten sträcka gör mycket skillnad) men framför allt höll jag mig ALLTID borta från micron när den var igång. Micron läcker mycket mer än en mobil strålar. Trådlösa nätverk skulle jag inte oroa mig för, och inte att ha laptopen i knät heller.

Det värsta var en dag på jobbet när det STANK lösningsmedel/diesel nånting, och jag var rätt nygravid. Då gick jag hem :o för DET oroade mig !

Liknande trådar

Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 508
Senast: Sedna
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 497
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag vill börja med att säga att jag inte alls är ute efter pajkastning mellan småbarnsföräldrar och barnlösa, som dessa trådar oftast...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
7 428
Senast: Alandia
·
Hästhantering Behöver tips och råd. Är gravid och har en häst hemma. Jag vill rida tills doktorn inte tillåter det längre. Är väll som alla inte...
2
Svar
22
· Visningar
5 601
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar